HELP IK WEET HET NIET MEER ONDERWERP:VOEDING

HELP,
Ik heb een zoontje van 2 maanden oud.
Ik huilt al vanaf zijn geboorte veel.
Ik heb hem 4 weken borstvoeding gegeven en daarna door een bortsontsteking Nutrilon 1 daarna Forte maar niks helpt. Nu ben ik weer op advies van het C.Buro overgestapt naar Hypo-allergene voeding Nutramigen maar dat help ook weinig.
Hij blijf maar huilen en hazenslaapjes doen. Wie heeft hier ook ervaring mee en wil mij eventueel advies en tips geven. Ik denk namelijk zelf dat hij geen allergie heeft. Alleen mijn zwager heeft een soja-allergie. Wat denken jullie? O ja mijn dochtertje is 15 maanden en speelt beneden in de woonkamer waar mijn zoontje ook slaapt.Ik hem hem ook al boven laten slapen maar dat helpt iets maar niet veel. Help mij a.u.b want ik weet het niet meer.
groetjes CINDY
 
Hoi Cindy,
Zo te lezen, klinkt je kindje oververmoeid. Heb je al eens aan inbakeren gedacht. Het lijkt misschien 'onaardig' voor je kindje, maar veel babies varen er wel bij. Ik zou advies vragen aan het CB hoe je dat het beste kan aanpakken. Verder zou ik toch proberen om je kindje boven te laten slapen waar het rustig is. Als hij beter uitgeslapen is, dan is hij ook veel vrolijker en minder huiliger, denk ik. Ik heb zelf een kindje van 16 weken en heb hem ook de eerste tijd ingebakerd op advies van mijn zus [zij is kinderverpleegkundige]. Mijn zoontje sliep er heerlijk van.
Succes,
Chantal
 
Hoi Cindy,
volgens mij hebben heel veel babytjes "last van" huilen en hazeslaapjes. Ik hoor het iig erg veel in m'n omgeving! Mijn zoontje was de eerste weken ook erg onrustig, wilde overdag eigenlijk alleen maar op m'n buik slapen! Doodvermoeiend was dat. Het is wel belangrijk dat je zo'n kleintje in een ritme probeert te brengen. Ik zou je zoontje wel op z'n kamertje laten slapen en niet beneden in de woonkamer, dat geeft vaak te veel prikkels. Mijn zoontje slaapt inmiddels goed, maar als ik hem in de woonkamer laat en wacht tot hij spontaan in slaap valt, dan kan ik wel wachten tot ik een ons weeg! Mijn advies zou zijn: leg hem toch steeds in z'n bedje op vaste tijdstippen (bij ons ging dat het beste vlak na de voeding, dan was hij lekker voldaan). In het begin zal hij wel even huilen, maar als je hem eraan went dat je hem wel even komt troosten maar dat hij toch in z'n bedje moet blijven slapen, dan zal dat huilen steeds minder worden. Ook ik heb eerst borstvoeding gegeven (8 weken) maar m'n zoontje kwam niet voldoende aan en telkens na het staken van de bijvoeding bleef hij hangen in gewicht. Ik denk dan ook dat het onrustige gedrag van hem ook te maken had met honger en inderdaad hebben wij destijds ook al gedacht aan koemelkallergie, KISS etc. Je probeert immers toch een oorzaak te vinden voor die onrust! Geef de moed niet op, die eerste maanden zijn meestal erg vermoeiend, maar daarna wordt het alleen maar leuker! Maar dat weet je zelf wel, want het is al je 2e kindje! Succes!
 
Rust en Regelmaat kan helpen.Wakker worden, voeden, spelen, in de box allen laten, dan naar bed. Bij mijn dochter nu 4 maanden heeft een paar behandelingen bij de ostheopaat geholpen,en de baby ligt daar ongeveer een uur en ligt re heel ontspannen bij.
 
Terug
Bovenaan