Ik lees dit forum al een tijdje en zit zelf al heel erg lang ergens mee. Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik mijn verhaal kwijt moet, mant ergens ben ik heel huiverig voor reacties die mij kwetsen of mensen die me totaal niet begrijpen. Toch heb ik steeds meer het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt moet, want voor mij word het steeds moeilijker. Terwijl je toch zou denken dat het steeds makkelijker zou moeten worden. Van dit gezwam begrijpen jullie natuurlijk niks, dus zal ik nu mijn verhaal doen.
3 jaar geleden heb ik een jongen leren kennen, waarmee ik naar bed ben geweest. Ik had het gevoel dat het opgedrongen was en was er zelf niet helemaal uit wat ik ermee moest. Ik heb het dus eigenlijk maar over me heen laten komen. Deze relatie heeft heel kort geduurd, maar ik kwam er na een aantal weken achter dat ik zwanger was. Niet gepland dus, maar dat wil ook niet zeggen ongewenst. Ik ben dol op kinderen. Ik heb dit dus aan hem en mijn ouders moeten vertellen en iedereen was erover eens dat het weg moest en het liefst zo snel mogelijk. Iedereen dacht zo, behalve ik, terwijl ik wel steun van mijn ouders had verwacht, maar helemaal niets……. Ik ben toen gigantisch gaan stressen.
Na 11 weken is het toen in een miskraam geëindigd. Iedereen blij, behalve ik. Ik heb er toen wel met twee goede vriendinnen over gepraat en dat luchtte op dat moment ook wel op. Ik ben daarna weer bij mijn ouders gaan wonen (iets waar ik nog steeds spijt van heb, want ik woonde prima op mezelf) en ben werk gaan zoeken. Ik heb toen een jaar gewerkt en ben toen gestopt, om toch een opleiding af te ronden en om maar niet meer aan alle ellende te hoeven denken. Inmiddels had ik ook mijn nieuwe vriend leren kennen, waar ik inmiddels mee samen woon. Hij weet wel van die miskraam, maar dat heeft ie niet van mij, maar van mijn ex.
Alleen… ik kan er niet over praten. Ik heb het voor mezelf zo lang weggestopt dat het voor mij steeds moeilijker word om erover te praten. Als ik kinderen zie van een jaar of 2,5 weet ik van narigheid niet wat ik moet doen. Ik weet hartstikke goed dat mijn kind ook van die leeftijd had kunnen zijn. Ook zou ik heel graag van hem willen weten of hij ook bij me was geweest als ik een kind had. Misschien wel een hele rare vraag, maar het houd mij wel bezig. Ik ben ook bang dat hij me helemaal niet zal begrijpen. Ik probeer er wel over te beginnen, maar hij is dan zo ontzettend vaag dat ik het steeds weer opgeef.
Ook hoor ik steeds meer om me heen dat mensen zwanger zijn, ook zo lekker frustrerend. En ik moet nog 2 jaar naar school, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet belangrijk vind, maar zelf ooit die keuze heb gemaakt om weer naar school te gaan. Ik had veel liever een gezinnetje gesticht en voel me soms heel erg oud en ik wil ook niet oud moeder worden. Ik voel me gewoon rot.
Bij mij ouders hoef ik niet aan te kloppen, die begrijpen er helemaal niets van. En mijn vriendinnen die me probeerden te troosten wil ik er niet mee lastig vallen. Waarschijnlijk denkt iedereen dat ik het allang vergeten ben, maar dat is juist niet zo.
Ik zou er zo graag over willen praten en meer zekerheid hebben over mijn toekomst, want ik heb steeds meer het idee dat mijn leven een zootje is en dat ik in een bodemloze put gevangen zit en er nooit meer uit kan komen. Ik zou zo met school willen stoppen of er langer over doen als ik daarvoor een gezinnetje zou hebben.
Waarschijnlijk ben ik de helft van mijn verhaal vergeten…… er is zoveel dat mij bezich houd en sommige dingen staan ook helemaal haaks op elkaar. Ik weet even helemaal niet meer wat ik ermee moet. Ik ben mijn huis, band met mijn ouders en mijn kindje kwijt… maar ik wil mijn vriend niet verliezen…