Help!!!!!!!!.......Ik weet het niet meer..................

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 6,5 maand.Sinds een week of 4 is ze snotverkouden en rochelt en piept ze. Ik ben al 2x bij de huisarts geweest maar deze vindt dat ik maar terug moet komen als het erger wordt.......(zelfs CBarts vond na de 1e keer dat ik terug moest naar de HA, gedaan, zonder resultaat).
Sinds dat ze verkouden is gaat het drinken ook steeds slechter. Ook moet ze vaak hoesten en door het hoesten begint ze te kokhalzen en spuugt dan alles wat ze net op had, weer uit.Eten en pap ging tot vandaag toe best goed.
Vanmorgen heeft ze met heel veel moeite 150cc gedronken (die fles drinkt ze het beste), om 10.00 half potje frut (6mnd), om 1.30 20 cc melk en 2 hapjes pap die er ook weer uit zijn gekomen, om 15.00 30cc melk wat er weer uit kwam en enkele hapjes warm eten, om 17.30 1/2 potje warm eten en een half danoontje en nu vanavond 20cc melk en een hap of 5 pap. Ze weigert verder echt alles. Ik weet het echt niet meer, temeer ook omdat we vrijdag voor enkele dagen met ons gezin op vakantie gaan. Dit zie ik nu bij voorbaat al in het water vallen.....................
Als ik alles bij elkaar optel heeft ze dus maat 210cc vocht binnen vandaag...................
(Ze drinkt niet uit de fles, niet uit een tuitbeker, niet uit een gewone beker, ze wil niet anders drinken dan melk.........)
HELP, wie weet raad???????????????????????????????

Terug naar de huisarts gaan en idd je niet meer weg laten sturen  !marek is ook ontzettend verkouden en hoest erg veel ons heeft de huisarts gezegd zodra hij koorts krijgt of niet meet wil eten direct terugkomen
groetjes mira mv marek 27 08 06

Hoi,
Inderdaad,direct terug gaan naar de huisarts.
Mijn zoontje had een paar weken geleden  precies dezelfde symptomen en bleek het rs virus te hebben,hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen.
Ik wil je niet bang maken,en ik ben natuurlijk ook geen dokter en misschien heeft jouw kindje wel iets anders dan mijn zoontje had,  maar zo weinig drinken is niet normaal,en nog gevaarlijk ook ivm.uitdrogen.
Sterkte met je kindje,laat je het nog even weten?
Groetjes Tanja.

ik geef een tip wij lopen ook al weken met dezelde dingen als jou zo n beetje naar de huisarts, en die wou ons niet echt helpen, ik heb me dus afgelopen zaterdag middag in het ziekenhuis gemeld met een doodziek kind, wat nu hersenvliesontstekking heb en in het ziekenhuis ligt, ik zou zeggen meld je dan op de eerste hulp als je het niet vertrouwd dat hebben wij ook gedaan, ze wouden ons niet geloven en nou ligt ons kind in het ziekenhuis met een hersenvliesontstekking, gr wen mama van jayden en keano (tweeling)

hoi,
ook onze dochter bleef maar hoesten ,ze piepte iets maar niet op de longen.
en van het hoesten spuugt ze dr voeding uit, nu heeft ze 4 dagen koorts.
ze heeft ventolin en het lijkt dat dit wel helpt maar toch hoest ze slijm.
als ze morgen nog koorts heeft dan ga ik weer terug.
de koorts in niet hoger dan 39c en heel af en toe is ook wel vrolijk.
toch ziet het eruit dat ze nu beter wordt maar toch, ik zit zio weer bij de huisarts.
en idd bel vanavond de huisarts dan krijg je vaak een andere en meld dat je je echt zorgen maakt dan mag je wel langs komen.
groetjes

Hoi,

Even een update.
Inmiddels gaat het met Manon weer wat beter.
Ik ben niet meer terug geweest naar de huisarts (las jullie reacties te laat) maar ze drinkt weer goed (voor haar doen).
We zijn afgelopen weekend een weekend naar zee geweest en daar is de verkoudheid, het snotteren en piepen "weggewaaid". (hoewel ze nu thuis weer lijkt te beginnen.)
Zondagavond zijn we halsoverkop naar huis gegaan (oudste zoontje ziek, jongste zoontje ontzettend drammerig het hele weekend, ik had het gehad)Gelukkig maar. s'Nachts een paar keer mijn bed uit voor Manon en voor de oudste tot om 3.30 uur mijn man zijn bed uitvliegt (hij hoort s'nachts normaal nooit iets!) en naar Manon rent. Ik erachteraan en zie daar een paars meisje in haar bedje liggen! Ze kreeg helemaal geen lucht meer en maakte een vreselijk geluid.
Ik helemaal pissig op die huisartsen van "zie je nou wel"........
Huisartsenpost gebeld en die wilden dat ik zo snel mogelijk zou komen. Ik gezegd dat dat niet ging omdat ik Manon niet neer kon leggen, dan kreeg ze helemaal geen lucht meer! (ondertussen kwam er allemaal snot en slijm uit haat neusje en mondje.
Even later belde Huisartsenpost terug dat de huisarts eraan kwam.
Huisarts kwam. belde de ambulance en hij dacht aan een ontsteking van het strotteklepje (had niets met die verkoudheid te maken)
Er werd toen de ambulance er was gesproken oven intuberen en beademen, dan krijg je het zelf ook wel benauwd hoor! Ze is verneveld, benauwdheid zakte iets en toen per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Daar aangekomen stonden ze al klaar om haar op te vangen. De kinderarts heeft haar onderzocht en gelukkig had de dienstdoende huisarts geen gelijk. Ze had een helezware pseudo-kroep aanval gehad! (Ben ik wel "blij" om dat het niets ernstigs is)
We moesten nog een aantal uren in het ziekenhuis blijven (om 7.00 uur kreeg ze nog een lichte aanval) en rond de middag mochten we gelukkig weer naar huis.
Dat was erg schrikken!
Gelukkig goed afgelopen.

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan