help.....ik wil een derde kind, maar mijn man niet

A

Anoniem

Guest
Hallo ,

Ben benieuwd of er nog meer dames in hetzelfde schuitje zitten. Ik vind het heel moeilijk hiermee om te gaan. Ik weet ook wel dat ik heel blij mag zijn met twee gezonde kinderen  maar gevoelsmatig ben ik nog niet tevreden. Graag zou ik met anderen hierover schrijven want mijn man en ik komen er samen niet uit. De hele tijd hierover discussieren is ook geen pretje, misschien zitten er meer meiden in hetzelfde schuitje en kunnen we hier samen over schrijven.

Graag reacties!

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten hoor. Gelukkig is manlief uiteindelijk om gegaan en zijn we alweer wat maandjes aan de klus voor nr 3. Het wil alleen nog niet zo vlotten helaas.
Ik heb het uiteindelijk een tijdje laten rusten en ineens begon manlief opmerkingen te maken, die mij weer een beetje hoop gaven. En na weer een tijdje toch besloten ervoor te gaan.
Nu had het bij ons  met medische redenen te maken (geen makkelijke zwangerschappen, zwangerschapsvergiftiging beide keren en gecompliceerde bevallingen) en hebben we een gesprek gehad bij de gyn, die manlief heeft verzekerd dat er geen medische reden is dat ik 'niet' zwanger zou mogen worden. Na dit gesprek voelde hij zich hier wat zekerder in.
Ik weet niet wat de reden van jouw man is dat hij niet wil?
Succes in ieder geval en probeer het even te laten rusten. Misschien komt jouw man er dan ook wel zelf mee.

Groetjes Suus

Hoi Liefdurske,

Ook ik wilde altijd al een 3e en mijn vond 2 wel genoeg. Uiteindelijk stemde mijn man in, omdat ik erg graag wilde, maar dat heeft heel wat voeten in aarde gehad. De 2e maand was het raak, maar met 6 weken ging het mis. Balen natuurlijk. Vervolgens hadden we ons limiet verlengd (mijn man wilde tot halverwege 2007, ik tot eind 2007, omdat de miskraam te vers was). Hij stemde in en ik was behoorlijk kribbig in dec. omdat mijn kansen verkeken waren en ik met mijn gezondheid erg kwakkelde, blaasontstekingen, voorhoofdsholte ontstekingen, etc. Ik verweet hem dit behoorlijk,want er lag een te hoge druk op de einddatum die naderde. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik hoopte dat hij me langer zou geven. We hebben het er niet meer over gehad, maar begin jan. had ik mijn ei en toen is het gelukt. Ik ben nu 7 weken zwanger, heb afgelopen vrijdag de 1e echo gehad en het kleintje (9,8 mm) en een kloppend hartje gezien. Na de positieve test was mijn man niet zo ontzettend enthousiast, maar nu (2 weken later) is hij al bijgedraaid. De meeste mannen draaien ook wel bij, als ze merken dat de vrouw het echt graag wil, maar ik kan me heel goed voorstellen in wat voor situatie je zit. Succes en ik hoop dat het je gaat lukken!

Groetjes Ikke

Hoi,

Fijn om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten (of gezeten hebben).
Wat de motivatie van mijn man is?
Vooral praktische bezwaren: niet genoeg plaats, 3 is een onhandig aantal, enz.
Ook wel een aantal goede argumenten: bang dat het niet goed zou zijn (met het kindje of met mij), we hebben al 2 gezonde kinderen:een jongen en een meisje, we hebben het nu goed, het wordt steeds makkelijker.

Ik weet dat ook wel allemaal, maar het is bij mij echt een gevoelskwestie. Ik zou het zo graag allemaal nog een keertje meemaken, het zwanger raken, het zwanger zijn, de bevalling, de kraamtijd, alles eigenlijk. Het is ook heel moeilijk om dat aan een man uit te leggen. Ik snap ook wel dat het voor hem anders is.

Hij vraagt dan: Wat zou een derde kindje nog kunnen toevoegen aan ons geluk?
Wel een moeilijke vraag overigens. Het lijkt mij gewoon heerlijk nu de oudste op school zit en de jongste ook alweer bijna 3 wordt. Maar goed, we zullen zien.

Ben blij voor jou ikke dat je nu zwanger bent. Hopelijk gaat nu alles goed. Geniet ervan, het zal voor jou dan waarschijnlijk de laatste keer zijn.
Er is misschien nog hoop voor mij. We wachten maar af!!

We gaan eerst verbouwen en daarna misschien wie weet????

groetjes!!

Hoi Suus,

Spannend voor jou dat jullie toch weer aan het proberen zijn.
Heel veel succes. Ik hoop dat het vlug raak is!! Hou me op de hoogte.

Terug
Bovenaan