HELP! Ik wil geen taartje worden!

Hallo andere mommies to be!
Ben nu 5 maanden zwanger en alles verloopt eigenlijk heerlijk. Alleen, ik merk dat de kilo's er nu wel heel snel aanvliegen. Zeker omdat ik niet zo groot ben oogt het al snel "propperig". Natuurlijk hoort het er allemaal bij en begrijp me niet verkeerd, heb alles voor ons kleintje over en als dat betekent dat ik zelf even niet meer zo blij ben met mijn figuur dan is dat zo. Je hebt die extra kilo's ook gewoonl nodig. Maar.. ik weet dat ik sinds en paar weken slecht van het snoep af kan blijven. Ik eet netjes m'n groenten en fruit en toch grijp ik steeds weer naar zoete dingen en kan op mijn werk lastig taart afslaan als er iemand weer eens iets te vieren heeft. HELP! Hoe voorkom ik dat ik er straks zelf uitzie als een taart! Heeft iemand tips of ervaringen hoe je er zelf mee omgaat?
Groetjes Liset

Ik ben ook al een taartje aan het worden. Ik ben nu 25 weken op weg en al 13,5 kilo aangekomen. Ik wil eigenlijk niet weten waar ik ga eindigen. Waarschijnlijk gaat het zo snel omdat ik net enkele maanden voordat ik zwanger raakte 15 kilo was afgevallen... en die kilo's komen snel terug omdat je lijf nog anders is geprogrammeerd.
Ik heb ook gewoon veel meer honger. Ik snoep niet veel, daar heeft mijn lichaam geen zin in, maar gewoon die extra boterhammen, aardappels, en dan tussendoor extra fruit en een liga om niet misselijk te worden, en tja ook al is het dan exra eten en niet snoepen het blijft er wel aan plakken.

Maar ik ben wel van het feit dat als mijn lijf om die extra's vraagt dan zal ik het wel nodig hebben. En dan moeten we als we straks stoppen met de bv maar weer op dieet. Er zit niets anders op, helaas.

En een keer een extra taartje, daar zou ik me nu ook gewoon op trakteren. Je lijf en jij verrichten nu zware arbeid.

Hi Liset,

Zoals je zelf al zegt: je hebt heel erg zin in zoet. Ik weet hoe vervelend dat is, want ik ben ook een grote snoeperd. Gelukkig heb ik er met mijn zwangerschap geen last van, maar normaal wel.

Ook hier geldt: elk pondje gaat door het mondje (niet alles natuurlijk). Dus het enige advies wat ik je kan geven: probeer het zoveel mogelijk te laten. en als het niet lukt (klinkt bot nu), dan zul je het er straks af moeten werken.

Sterkte...

Gr. Tamara.

Ehh, niet te veel gaan snoepen, lijkt me logisch. En blijf bewegen zolang het kan. Wandelen, fietsen, zwemmen (zolang je vliezen niet zijn gebroken) zijn dingen die je de hele zwangerschap kan doen.

Hoi Liset!
Probeer andere dingen te pakken als je zin hebt in zoet. Pak dan niet dat zoete maar juist een appel ofzo of een sultana (ben ik helemaal gek van). Een stuk komkommer is ook lekker als je zin hebt om toch wat te eten

tsja, ik probeer het maar te verdringen, ben inmiddels 16 kg aangekomen (bijna uitgerekend). 1e zwangerschap was ik 25 kg aangekomen. Ik heb me inmiddels wel per 1 maart ingeschreven bij de sportschool. Ik ben nu zwanger van de 4e en bij de andere 3 ben ik het gelukkig wel allemaal kwijt geraakt, dus op hoop van zegen dan maar weer. (ik heb net lekker een appelflap op.....hmmmmm)
Groetjes..

Bedankt voor de goede adviezen en tips allemaal!
Ik ga zeker proberen andere tussendoortjes te pakken, toch een beetje strenger worden dan maar! :) En ik moet toegeven dat een beetje meer beweging ook geen kwaad zou kunnen en dan is het misschien ook niet zo erg als je af en toe wat neemt (bijv, die appelflap mamavan3, hihi..!_Dit was net het zetje wat ik nodig had meiden! Bedankt!
Liefs, Liset

en ik al balen dat ik de vorige 2 zwangerschappen was afgevallen en nu bij 20 weken 2 kilo gegroeid...

ik weet ik moet niet zeuren maar weet wel dat alles er weer af moet, ik ben 1.68 en weeg nu 94 kilo...
Na deze zwangerschap is het helemaal gebeurd, we gaan in de zomer van 2011 met mijn broers/zus, aanhang en kids naar indonesië en wil dus dan wel behoorlijk afgevallen zijn...

Terug
Bovenaan