Help, ik word gek van de bemoeienis en angsten van mijn moeder en oma..

<div class="column column-md-12" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 15px; width: 360px; float: left; min-height: 1px; position: relative; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 14px;"><div id="h1" class="is_mobile center" style="box-sizing: border-box; text-align: center;"><div id="VMspot_15815022888038994_75499435" style="box-sizing: border-box;"><div id="div_utif_VMspot_15815022888038994_75499435" style="box-sizing: border-box; display: inline;"><iframe id="utif_VMspot_15815022888038994_75499435_24629662-080d-4b8f-a9a9-afd47e11d6f1" style="box-sizing: border-box; border-width: 0px; border-style: initial;" tabindex="-1" name="utif_VMspot_15815022888038994_75499435_24629662-080d-4b8f-a9a9-afd47e11d6f1" width="320" height="50" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe></div></div></div><div class="breadcrumbs" style="box-sizing: border-box; font-size: 12px; margin-top: 10px;"><nav style="box-sizing: border-box; width: 330px; height: 21.5px;"><ul style="box-sizing: border-box; margin: 0px; padding: 0px;"><li style="box-sizing: border-box; display: inline-block;">Home <li class="breadcrumbs-divider" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 6px; display: inline-block;"><div class="svgElement" style="box-sizing: border-box; margin: 0px auto; width: 6px; height: 9px;"> </div> <li style="box-sizing: border-box; display: inline-block;">Categorieën <li class="breadcrumbs-divider" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 6px; display: inline-block;"><div class="svgElement" style="box-sizing: border-box; margin: 0px auto; width: 6px; height: 9px;"> </div> <li class="active" style="box-sizing: border-box; display: inline-block;">Ouders & Kinderen</nav></div></div><div class="column column-md-8" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 15px; width: 360px; float: left; min-height: 1px; position: relative; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 14px;"><div class="question" style="box-sizing: border-box;"><div class="row" style="box-sizing: border-box; width: auto; min-width: auto; margin: 0px -15px;"><div class="column" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 15px; width: 360px; float: left; min-height: 1px; position: relative;"><div class="message-options" style="box-sizing: border-box; margin: 16px 0px; text-align: right;"><ul class="list list-message" style="box-sizing: border-box; margin: 0px; padding: 0px; list-style: none; display: inline-block;"><li class="show" style="box-sizing: border-box; float: left; padding: 0px; margin: 0px; display: block;"><div class="svgElement " style="box-sizing: border-box; margin: 8px auto 17px; width: 24px; height: 5px;"> </div><span style="box-sizing: border-box; display: block; margin-top: 5px; font-size: 12px;">Meer</span></div><div class="id-user" style="box-sizing: border-box; display: inherit;"><div class="id-user-avatar" style="box-sizing: border-box; width: 50px; height: 50px; overflow: hidden; float: left;"></div><div class="id-user-info" style="box-sizing: border-box; float: left; margin-left: 20px;"><span class="id-user-title user-name" style="box-sizing: border-box; font-size: 16px; display: block;">xxandra1990</span><span class="id-user-extra" style="box-sizing: border-box; font-size: 12px; color: #b0b0b0; display: block;">0 minuten geleden</span></div></div></div><div class="column question__title-block" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 15px; width: 360px; float: left; min-height: 1px; position: relative;"><div class="gv-action" style="box-sizing: border-box;"><div class="float-right" style="box-sizing: border-box; float: right;"> </div></div></div><div class="column indentLeft question__description-block" style="box-sizing: border-box; padding: 0px 15px 0px 30px; width: 360px; float: left; min-height: 1px; position: relative;"><p class="question__description" style="box-sizing: border-box; margin: 21px 0px; overflow-wrap: break-word;">Mijn moeder maar vooral mijn oma zijn echt overal bang voor. Mijn zoontje van 1,5 is regelmatig bij mijn oma en als hij maar een beetje een kokhals beweging maakt tijdens het eten of iets eet waarvan ze denkt nee daar kan hij in stikken is het dat krijgt hij niet meer. Dit geldt ook voor speelgoed wat ze gevaarlijk vind.<br style="box-sizing: border-box;" /><br style="box-sizing: border-box;" />Op het moment dat mijn zoontje bijv een kokhals beweging maakt gaat dit bij mijn oma altijd gepaard met gescheld. Godverdomme en kut word door haar dagelijks gezegt.<br style="box-sizing: border-box;" /><br style="box-sizing: border-box;" />Dit was vandaag weer het geval dus ik geef aan dat ze eens moet stoppen met het gescheld en niet zo angstig moet zijn om alles. Ook gaf ik aan dat omdat ze wel eens oppast (hier vraagt ze zelf om) het slim is om te kijken wat nou het verschil is tussen verslikken en verstikken.<br style="box-sizing: border-box;" /><br style="box-sizing: border-box;" />Nou krijg ik me een uitbrander van mijn moeder dat ik gewoon mijn mond moet houden en dat hun dat nou eenmaal zijn.</p><p class="question__description" style="box-sizing: border-box; margin: 21px 0px; overflow-wrap: break-word;">Stel ik me aan dat ik hier echt gek van word ?</p></div></div></div></div>
 
Ja dat dacht ik ook. Even een voorbeeld paar weken terug vroeg mij of mijn zoontje een chocoladezoen mocht. Ik zei nee en ze geeft hem toch. 
Mijn zoontje is al een drammer. Dus ik probeer zo min mogelijk toe te geven. Mijn oma kijkt hier niet naar ook niet als ik vraag om erop te letten. 
Komt mijn moeder weer met ach laat toch. Dus toen zei ik ook het is toch mijn kind mag ik dan ook bepalen wat wel of niet mag.  Reageerd mijn moeder goed onverschillig van och jouw kind.
 
Ik zou inderdaad toch het gesprek aan gaan en aangeven dat als ze op wil passen, ze het volgebs jou regels gaat. 
Een keertje wat lekkers bij oma kan natuurlijk geen kwaad, maar vooral dat gescheld zou mij erg storen. 
Dan denkt hij straks nog dat dat normaal is en neemt het over. 


Maar jij blijft de baas en dat moeten ze toch accepteren!
 
Heel vervelend!
Zeker nog een keer rustig met ze praten. Vooral dat gescheld is echt geen goed voorbeeld. Prima als ze bij hun thuis alleen speelgoed hebben waarin ze zich niet kunnen stikken.
Mijn moeder is zeker ook een stuk voorzichtiger, krijgt hij ook makkelijker een koekje. Geeft allemaal niet, als het maar binnen proporties blijft. Als je iets niet prettig vind mag je er zeker wat van zeggen. Het is immers jouw kind.
 
Ik ben ook echt niet vies van iets lekkers geven. Maar na een doosje krentjes, 2 liga koeken en een piccolini (mini pizza) vind ik het best terecht dat ik nee zei ? 
Mijn oma weet gewoon niet van ophouden en propt hem helemaal vol.. 
Ik vind het vooral kwalijk dat ze het eerst vraagt en dan vervolgens toch doet. 
Mijn zoontje kan echt drammen om bijv. De afstandbediening en hysterisch worden tot kopbonken aan toe. En dan zeg ik negeer hem maar dan stop ie zo. Maar ook dat neemt ze niet serieus en gaat gewoon lekker door met ach manneke toch oftewel wat ben je zielig en dan heeft hij zijn zin weer en de afstandbediening. 
 
Ik word gewoon niet serieus genomen.. 
 
Terug
Bovenaan