Help ik word gek van mijn lichaam

Hallo allemaal,
Mijn vriend zegt wel eens gekscherend dat mijn lichaam spelletjes speelt en dat is nu ook echt zo.
Telkens als ik me ergens bij neerleg doet het weer wat anders.

Ik ben nu (als ik nog zwanger ben) 6 weken zwanger.
Afgelopen donderdag kreeg ik een heel klein beetje bloedverlies, mijn kwaaltjes waren ook ineens over en ik dacht dat het mis was gegaan.
Naar de verloskundige geweest, echo's gehad en zij durfde niet te met zekerheid te zeggen dat het mis was gegaan, maar ook niet dat het nog goed zat. Daar was het nog te klein voor.

Ik moest wachten tot 16 nov dan kan er hartactie te zien zijn als dat er nog is.
Het bloeden werd heviger en begon op een menstruatie te lijken, met stolsels.
Sinds gisteren zijn al mijn kwaaltjes weer terug en word het bloeden steeds minder.

Ik weet dat er waarschijnlijk niks anders opzit dan te wachten tot 16 nov maar wat duren die 2 weken lang zeg.

Herkent iemand dit en hoe lang bloed je normaal als je een miskraam hebt gehad?

Hoi,
Ik heb eind aug een mk gehad, na bijna 8 weken zwangerschap.
Geen buikpijn oid, maar wel een week lang weinig bloedverlies, dat na die week ineens erger werd.
Ik zag meteen het vrucht/zakje, en de placenta..duidelijk dus dat het mis was.
Het bloeden duurde wel bijna twee weken. Daarna soms een dag wel, en een dag niet..
Beetje wisselend.
Op dag 37 na mk werd ik weer echt ongi, iets erger dan normaal.
Dat was meteen de laatste keer, want ben nu weer zwanger..heb drie positieve testen gedaan!!
Vind het heel spannend.

Ik vind wel dat jou verhaal niet goed klinkt, maar als je verschijnselen hebt..is er hoop..
Ik wens je heel veel succes, want je hoopt uiteraard dat alles goed gaat..ik nu ook..
Groet R

Wat fijn voor je dat je zo snel al weer zwanger was zeg. Al kan ik me voorstellen dat het in het begin toch ook wel eng is.

We zijn nu de babykamer in elkaar aan het maken, hadden we als cadeautje gekregen van mijn ouders, ze weten nog niet dat het misschien mis is, dat wilde we pas met zekerheid vertellen als we de echo hebben gehad.

Dus het voelt nu allemaal heel erg dubbel.

Ik verlies vandaag eigenlijk helemaal geen bloed meer alleen met het afvegen, net zoals het een paar dagen geleden begon haha.

Ik heb wel wat stolsels gehad maar ik kon er niks duidelijks uithalen. Er zit dus niks anders op dan maar te wachten tot de 16e en maar heel erg te hopen dat ons kindje nu al een grapjas is die ons graag laat schrikken hihi.

Groetjes Rebekka

Hoi,

Jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik heb op 2 oktober een miskraam gehad. Ik was toen bij de gyneacoloog en die kon met een inwendige echo niets zeggen. Ik moest toen bloed laten prikken en twee weken later weer. Aan de waarden van mijn bloed konden ze dan zien of ik een miskraam had gehad of niet (je hcg-waarden dalen dan weer). Daar moest ongeveer twee weken tussen zitten zodat er een duidelijke stijging of daling zichtbaar zou zijn.

Ik heb twee weken lang in onzekerheid gezeten. Mijn bloedverlies was heel weinig en voor mijn gevoel zou ik echt een stolsel moeten verliezen. Maar ik verloor twee dagen maar een klein beetje bloed met kleine stolseltjes. Aangezien ik pas 5,5 weken zwanger was hoeft het dus blijkbaar niet zo te zijn dat je echt zichtbaar een vruchtzak verlies.

Rond 2 oktober was ik al mijn zwangerschapskwaaltjes kwijt, maar de week daarna kwamen ze gewoon weer terug. Ik had last van misselijkheid en voelde van alles en nog wat. Hierdoor hield ik hoop. Ik heb veel op internet opgezocht en las daar ook veel dat een bloeding op zich niet zo erg hoeft te zijn, maar als dit gepaard gaat met buikpijn dat het dan minder goed eruit ziet.
Ik vertelde mijn vriend eerst ook niets van de kwaaltjes waar ik last van had, omdat ik hem geen valse hoop wilde geven. Uiteindelijk hebben we het hier wel over gehad en hij had al weinig hoop, omdat hij had gezien hoeveel pijn ik die ene ochtend had.
Ik denk zelf dat je kan voelen wat je wilt voelen. Dus als je heel graag zwanger wilt zijn, dan kun je last hebben van allerlei kwaaltjes.

Ik wil je niet alle hoop ontnemen, maar ik wil je ook geen valse hoop geven.
Ik hoop dat je hier voor jezelf iets mee kunt en hou vol, ik weet dat het nog een heel eind is naar 16 november en de komende weken zul je waarschijnlijk veel verschillende gevoelens hebben. Die kun je in ieder geval hier altijd kwijt.

Ik heb even snel zitten tikken, dus ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is en dat je er iets mee kunt.

Sterkte,

Groetjes Elise

Terug
Bovenaan