help ik word gek!

hoi meiden,
ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben tessa 24 jaar en heb donderdag ontdekt dat ik 5 weken zwanger ben. Afgelopen april heb ik een miskraam gehad en nu dus alweer heel snel zwanger daarna!

Toch heb ik het idee dat het goed mis is. Weet niet waarom, heb wat steekjes (niet heel ernstig) in mijn onderbuik maar verder weinig klachten. Ik haal me de naarste dingen in mijn hoofd! Dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is enzo.
Soms als ik ga zitten voel ik ook ineens pijnsteekjes.

Wordt gek van me zelf, kan er gewoon niet van slapen en wordt hier erg onrustig van! Ik hoop eigenlijk dat iemand mij een beetje gerust kan stellen! Heb over 2 weken een eerste echo!

Fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kon!

Xxx

 
Hoi Tessa, welkom terug...
Wat een geluk dat je alweer zo snel zwanger bent, gefeliciteerd!!

Ik weet niet of ik je gerust kan stellen, maar ik had ook vaak steken in m'n zij en rugpijn.
Ik heb me ook erge zorgen gemaakt die eerste weken en ben pas gerustgesteld toen ik de eerste echo had.
Sterkte met wachten tot de echo en ik hoop natuurlijk van harte dat alles goed mag gaan.
 
Hoi Tessa,

Ik heb het zelfde als jou meegemaakt mijn zoonte is nu 13 maanden, maar daarvoor ook een miskraam gehad en meteen de maand daarop zwanger van mijn zoontje.
Ik dacht toen dat ik niet zoveel moeite had met de miskraam totdat ik meteen weer zwanger was en was heel onzeker. Ik had het zelfde als jou ging me vanalles in mijn hoofd halen ben toen ook bij de gyn geweest omdat ik dacht dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Deze vond dat ik overdreef en wilde ook niet kijken, mijn vk toen gebeld en zij had alle begrip voor mij.
Mocht toen om de twee weken naar haar toe en zorgde dat ik heel snel een echo kreeg zodat ik een beeje het gevoel had dat het nu wel goed zat. Ik zou als ik jou was ook contact opnemen met je vk en je zorgen bespreken. Ik ben nu van de tweede in verwachting en nu merk ik pas hoe onzeker ik erover was nu geniet ik pas van het zwanger zijn dat heb ik achteraf gezien bij mijn zoontje toch niet echt gedaan al dacht ik toen van wel.
Je blijft door je eerdere ervaring toch onzeker.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat je snel iets meer duidelijkheid zult krijgen.

Groetjes
 
Beste Tessa,

Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Wat fijn dat het zo snel weer raak was, maar wat ontzettend begrijpelijk dat je zo bang bent dat het weer misgaat!

Ook ik ben in het begin erg bang geweest, had steeds lichte steken in m'n onderbuik, dan weer links, dan weer rechts, dan weer over het midden naar beiden kanten trekkend en had in week 6 zelfs bloedverlies waardoor ik helemaal over de zeik raakte. Verder had ik eigenlijk weinig klachten dus was er haast zeker van dat er iets niet goed zat.

Heb daarom met 7 wkn een (inwendige) echo gehad en toen bleek alles gewoon helemaal keurig in orde!!! Het wurmpje was toen 1 cm lang en het hartje klopte!!! De verloskundige legde mij uit dat de steken hoogstwaarschijnlijk groeipijnen/bandenpijn zijn geweest en het bloed een innestelingsbloeding.

Ondertussen ben ik 14 weken zwanger en gaat alles prima met de kleine. Probeer je dus (absolute dooddoener want ik begrijp dat dat niet lukt) rustig te houden en vertrouwen te hebben... Mij heeft het in die weken erg geholpen af te spreken met vrienden en vriendinnen, leuke dingen te gaan doen, een beetje afleiding!

Heel veel sterkte de komende weken en hou ons op de hoogte!!!

 
hoi tessa
steken in je buik hoeft niet te wijzen op een miskraam

het is ook het gevoel dat je baarmoeder zich verandert en groeit, dus je kan nog heel wat weekjes dit gevoel hebben.

Laat je niet gek maken hoor, stress is ook nog eens slecht dus ga gewoon acherover leunen en genieten van het idee. zekerheid heb je idd pas bij een echo, maar dan nog blijf je 9 maanden lang onzeker

succes ermee
 
Hoi Tessa,
Ik begrijp je helemaal! Ik heb al drie miskramen gehad en de laatste keer ook gewoon een hartje gezien en bij 12 wkn een wolk van een baby (volgens de echoscopist) maar weer geen hartje.

Ik ga nu mijn 6 de week in en ben ook echt heel bang. Telkens denk ik dat ik weer wat ga vinden in mijn broekje en knijp in mijn handen als het niet zo is! Aangezien ik ook last heb van een hartritme stoornis is elke stress, not done! Maar ja, hoe schakel je het uit!

Mijnadvies: Zolang jij er alles aan doet om jezelf en dus ook je kindje te verzorgen, kun je niet meer doen. Probeer te gaan slapen met het idee dat je over een paar maanden je kindje in je armen hebt.

Hoop is de kracht van het leven! Maar blijf realistisch! Dus als jij denkt dat er iets niet goed is bel je gewoon de VK. Of gyn! Sterkte meid, ik hoop op al het goede nieuws voor jou!

Succes!
 
Hoi Tessa,

Ik heb de eerste maand van mijn zwangerschap echt last gehad van pijn die ik niet anders kende als menstruatiepijn, die maar aan bleef houden. Inmiddels ben ik al op de helft en heb een gezond kindje in mijn buik.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes!
Ik ga echt proberen te genieten ook al is het moeilijk.

Ik ga me er gewoon op concentreren dat het wel goed gaat! Als het mis gaat is het hoe dat ook een teleurstelling dus dan kan ik nu het beste proberen te genieten!

Bedankt meiden! En geniet van de zwangerschap!

 
Terug
Bovenaan