Help! Inbakeren afbouwen lukt niet

Hi,

Wie heeft de gouden tip? Of kan mij wat moed inpraten, haha.

Mijn dochter van bijna 5 maanden doet overdag steeds vaker pogingen om om te rollen. Ze ligt nu nog bij ieder slaapje strak ingebakerd in de Pacco doek. Vanwege het rollen wil ik het inbakeren nu afbouwen maar het lukt niet. Ze blijft huilen zodra ze in iets anders dan haar inbakerdoek ligt.

Ik heb de Pacco afbouwdoek gebruikt waarbij 1 armpje los is en heeeel strak onder het lakentje gedaan maar dit leek een te grote stap.

Toen heb ik de Fedde & Kees slaapzak gedaan waarbij je de armpjes vastritst aan de romp. Die ritsjes kan je dan steeds losser maken maar zelfs volledig dichtgeritst lukt haar niet.

Is dit herkenbaar en hoe is het jullie wel gelukt om dit af te bouwen?

Alvast bedankt!

Wij hebben voor onze dochter ook altijd de pacco doeken gehad om in te bakeren. Je hebt van pacco ook het inbaker afbouwdoek die hebben wij gebruikt en dat werkte heel goed. Daar kan je namelijk per armpje afbouwen.

Hi!

Wat een herkenbaar verhaal! Een tijd terug heb ik ook een topic geopend over dit onderwerp. Onze dochter was toen zes maanden en het lukte mij ook niet om het inbakeren af te bouwen/volledig te stoppen. Ik heb een maand gewacht, tot ze 7 maanden oud was dus, en ik ben toen opnieuw begonnen (niet meer één voor één met de armpjes, maar direct met beide armpjes vrij) en binnen een paar dagen was ze er van af. Tussen de 7-9 maanden leren baby’s echt controle krijgen over hun bewegingen en ik denk dat onze dochter er gewoon nog niet klaar voor was met 6 maanden. Misschien is dit bij jouw kindje ook het geval.
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan