Help ! innestelbloeding ???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Na een  gedeeltelijke mola zwangerschap ben ik nu na  2 jaar geduld eindelijk weer  zwanger. Ik ben nu net 5 weken en 2 dagen.
Dus superpril.
Bij mijn 1e zwangerschap verloor ik echt veel bruine afscheiding. Soms wel zwart en best veel. Tot nu toe ging het goed alleen afgelopen vrijdag toen ik naar het toillet ging en mezelf afveegde zat er bloed op het toilletpapier.
Daarna heb ik  geen bloed  meer verloren.  Maar nu zojuist tijdens de hond uit laten voelde ik weer wat warm vocht. En ja hoor, heel mijn inlegkruisje zat onder het bruin/zwart.
Sorry voor het vieze praatje maar ik wordt gek van onzekerheid.
Wie kan mij wat vertellen ? Of ervaring delen ?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik heb met 7 weken twee dagen achter elkaar bruine afscheiding gehad (begon met een beetje roze bloed op 't toiletpapiertje). Het bleek dus inderdaad een innestelingsbloeding te zijn. Ben nu precies 12 weken - morgen naar de verloskundige! Ongeveer een kwart van de vrouwen krijgt een innestelingsbloeding in het eerste trimester, dus maak je nog maar niet teveel zorgen (ik weet 't... makkelijker gezegd dan gedaan!) Als het bloed niet echt rood is, en je hebt geen buikpijn, is de kans  heel klein  dat er iets mis is.

Als je je vanwege je vroegere ervaringen erg veel zorgen maakt, kun je je laten doorverwijzen naar de gynaecoloog. Die kan vanaf ca. 6 weken (afhankelijk van je cyclus en eisprong) met een inwendige echo zien of het hartje klopt. Dat kan veel onzekerheid wegnemen, maar denk eraan dat je dan wel weer steeds naar 't ziekenhuis moet! Ik ben zelf al 4x (!!) naar de gyn geweest vanwege buikpijn - ze waren bang dat 't buitenbaarmoederlijk was. Gelukkig mag ik nu lekker naar de vk.

Ik wens je heel veel sterkte! Niet teveel piekeren, hoor - daaar wordt 't ook niet beter van. Hou je taai.
~Hilde

Hoi Linda,

Snap best dat je ongerust maakt, das heel normaal!!!
Maar nu ongeveer kun je innestelingsbloeding hebben, de één heeft er meer last van dan de ander en sommige vrouwen hebben het helemaal niet!!! Als je het niet vertrouwd   kun je toch alvast contact opnemen met een vk, daar moet je al je zorgen neerleggen!!!
Zelf had ik ook bij ongeveer 6wk wat bloedverlies werd daar ook erg onzeker van, maar er was bij de eerste echo niks aan de hand toen was ik 6wk en 5dgn en het hartje klopte!! Daarna niet meer gebloed en ben nu al 15wk precies zwanger!!!
Hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen!!!
Succes hoor verders!!!

Liefs Sandy

Hoi. wat schrikken zeg! het is heel normaal om bloed te verliezen in het begin, maar ik kan me voorstellen dat je vanwege je eerdere ervaring extra schrikt. Ik ben het met Hilde eens dat je anders gewoon snel om een echo moet vragen.

ik zelf heb ook vanaf heel snel gebloed en nog steeds ( bijna 20wkn) maar daar hebben ze uiteindelijk wel een oorzaak voor gevonden: placenta previa. desalniettemin schrik ik nog steeds elke dag weer een beetje....

laten we hopen dat bij jou gewoon alles goed is en het innestelingsbloed is.
succes en sterkte!

Terug
Bovenaan