Help.....is dit een fase?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb een zoontje Stijn van 11 maanden, en sinds een paar dagen wil hij zijn warm eten niet meer hebben 3 hapjes en dan kokhalzen, de rest van de dag eer hij wel goed.  
Ook huilt hij veel meer dan normaal.....als hij even rustig aan het spelen is en hij krijgt oogcontact met mij dan begint hij direct te huilen en wil alle aandacht van mij.
Herkennen jullie dit? En is dit een fase, en zo ja hoe lang kan dit duren?!
Het was eigenlijk altijd wel een lief tevreden mannetje.....

Hallo,

Bente heeft ook een periode gehad dat ze 's avonds niet wilde eten en continue bij mama wilde zijn maar gelukkig gaat die fase ook weer voorbij !
Zolang ze overdag genoeg binnen krijgen is er niets aan de hand.

Groetjes Anja

Hoi hoi,

Bij ons begon dit ook zo rond de 10/ 11 maanden. Hij weigerde over het algemeen zijn avond eten, overdag ging het goed. Ik heb inmiddels geleerd geduld te hebben en anders maar niet. Hij slaapt er niet minder om. En nu (inmiddels 1 jaar) gaat het heel wisselend. Sommige dingen weet ik inmiddels dat hij die erg lekker vind en dwing ik hem min of meer om toch even te proeven (en eet daarna netjes zijn bord leeg). Andere groente weet ik inmiddels dat hij die niet zo lekker vind. Als hij honger eet eet hij vanzelf wel.
Heb ook geprobeerd hem zelf te laten eten, maar dat is bij ons niet zo'n succes met avond eten. En ook niet het probleem volgens mij.

Heb geduld, het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over en zolang ze 's nachts niet wakker worden van de honger, zal het allemaal wel mee vallen. Ze gaan trouwens rond een jaar ook minder eten, omdat ze minder nodig hebben.

groeten, Kabo

hoi

in het boek oei ik groei staan al deze fases beschreven, sprongetjes noemen ze dat. ieder kind heeft zijn eigen nukkigheden, maar dat ze anders zijn is bij alle kinderen duidelijk. Dat boek heeft mij erg door die sprongetjes heen geholpen, want zo heb je er meer begrip voor. Vervelend blijft het wel.

Oke altijd fijn om te weten dat er mee zijn die hetzelfde meemaken, en dus om te weten dat het vaker voor komt! Wordt ik weer wat rustiger van! Bedankt!

Terug
Bovenaan