Help, is dit gevaarlijk??

A

Anoniem

Guest
Eigenlijk kan het zijn dat ik nog niet op dit forum thuis hoor, maar ik zit met een brandende vraag en hoop dat jullie er meer over weten...
Ik heb laatste keer een heel rare menstruatie gehad, een dag, een dag niks, een halve dag en toen over en uit. Sinds een aantal weken wel wat klachten waarvan ik half denk dat ik wel zwanger zou kunnen zijn. Ik heb eind volgende week weer de NOD en wil met testen eigenlijkw achten tot ik dan over tijd ben. (Ik vind het zo duur als je zo vaak
test...)
Nu zit ik wel een beetje te denken dat als ik dus zwanger ben, dan ben ik een week of 6-7. Is het dan nu gevaarlijk om bijv filet american of brie te eten? In de zwangerschap wordt dat toch afgeraden? Maar ik ben niet zo goed op de hoogte vanaf wanneer de vrucht dingen van je overneemt en het dus gevaarlijk is??
Weet iemand hier meer over?
Ik kijk uit naar jullie reactie en hoop dat ik hier snel terug ben met goed nieuws...

Hallo,

Ik heb begrepen dat het vanaf het begin al niet goed is om dat soort dingen te eten. Hoewel brie volgens mij niet altijd van rauwe melk is gemaakt??. Er kunnen bepaalde bacterieen in zitten die schadelijk kunnen zijn. Ik dacht dat het tijdens het proberen zwanger te worden ook al werd afgeraden.

Groetjes, Margje.

het zou maar goed kunnen dat je zwanger bent. misschien was je afgelopen 'menstruatie' wel een innestelingsbloeding... dat kan natuurlijk ook nog.

en vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (was ongv 4 a 5 weken) ben ik me gelijk aan de regels gaan houden en dus geen filet american gaan eten ed.. want dat is rauw vlees en er kunnen bacterien in zitten die schadelijk kunnen zijn voor de ongeboren vrucht..

nou, ik ben heel benieuwd of je zwanger bent.. wanneer ga je een test doen? spannend hoor.

xxx arianne (22.2 zwanger)

Als je bezig bent met zwanger raken kun je gewoon alles eten en drinken, dat zou ook wat zijn zeg dat je dan al aan van alles moet gaan denken! Dan heb je geen leven meer.
Ben je nog maar kort zwanger dan is je baby nog niet aangesloten op je bloedbaan. Heel veel vrouwen weten dan ook nog niet dat ze zwanger zijn dus eten nog van alles wat officieel niet zou mogen. Zodra je het zeker weet gewoon niet meer doen, maar als je het per ongeluk een keer eet, geen man over boord hoor! Vroeger aten en dronken ze alles............dus zo'n ramp is het niet!
En de meeste brie kun je gewoon eten. Als er 'au lait cru' op staat eet het dan niet!

Als je denkt dat je zwanger bent zou ik vanaf nu de filet, en dus eigenlijk al het rauwe vlees laten staan. Brie mag je wel eten mits hij niet gemaakt is van rauwe melk, dan staat er au lait cru op de verpakking. De normale brie van president mag je dus gewoon eten. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je die dingen nu wel al gegeten hebt (dat zei de vk tegen mij) omdat in de eerste weken jullie nog appart van elkaar functioneren. Verder komt besmetting met die bacterie niet zoveel voor maar voorkomen is beter dan genezen. Laat je even weten of je zwanger bent?? Ben wel nieuwsgierig nu.

Hoi,
De eerste 6 weken is er geen contact tussen jou  en de kleine. Dan leeft de kleine
van de eierdooier waar ie in rondzwemt. In de tussentijd wordt de placenta en de
navelstreng gevormd. Daarna is er dus wel direct contact en moet je dus echt uit
gaan kijken wat je eet. Iig geen filet meer en rauwe vlees en kaasprodukten.
Brie kun je meestal wel eten. Dit is in Nederland meestal gemaakt van gepasturiseerde
melk. Als dit niet zo is, staat erop "au lait cru" dan mag je het dus niet hebben.
Liefs Melanie 26.2wk zwanger van de 2e

Hoi J26

Waarom doe je nu niet gewoon een test??
dan weet je waar je precies aan toe bent
Je kan een test van eigen merk gebruiken, van etos bv die zijn rond de 7 euro en net zo betrouwbaar als een andere
En mocht je op dit moment zwanger zijn, dat het een inestelingsbloeding is geweest, dan moet de test toch echt positief zijn nu hoor
Dus langer wachten hoeft niet
En dan weet je meteen of je al die lekkernijen moet laten staan of niet

Succes

Groetjes xennah

Tja, best lastig allemaal. Ik heb een mannetje die niet zo houdt van "onnodig" testen en het altijd best duur vind als er weer een "mislukte" test in de kliko verdwijnt. Dan moppert hij echt even...
Ik wil dus eigenlijk even mijn volgende NOD afwachten en die is de 29e. Dus eigenlijk nog een weekje geduld. Ik doe wel een beetje voorzichtig met wat ik eet, en dan moeten we maar even zien. Als ik echt heel ongeduldig wordt koop ik misschien toch van 't weekend nog wel een test?? Jullie in elk geval bedankt voor alle reacties! En ik laat nog wel even horen hoe het afloopt... Ik hoop dat ik dan door kan gaan op dit forum...  

Terug
Bovenaan