HELP!!! IVF afgebroken......

hoi allemaal,

ik wil even mijn verhaal kwijt hier...
ik ben in jan. gestart met 2e IVF-behandeling,afgelopen woensdag geweest voor de eerste echo,er gingen 30 follikels rijpen!!!maar heel veel kleintjes en een paar gote,vandaag terug geweest en nu zijn ze alle 30 goed doorgegroeid,maar dat zijn er veel te veel!! als ik de puctie nu door zou laten gaan heb ik een grote kans op overstimulatie,ik zou dan erg ziek worden zelfs evt ziekenhuisopname.....niet zo mooi dus en daarbij natuurlijk minder kans op zwangerschap!!!!!
dus hun adviseerde STOPPEN met de behandeling......
nou,dat viel dus ineens erg tegen,ik kwam voor de punctie-afspraak en ging met deze boodschap naar buiten!!!
ze waren wel ontzettend lief en meelevend,wat erg fijn was!dat kun je op zo'n moment dan wel gebruiken!
ik heb er even maar alles uitgegooid,flink gehuild en wat mensen gebeld en nu gaat het gelukkig wel weer.......
het zal ook wel beter zijn zo en volgende keer weer wat minder hormonen spuiten denk ik,daar wil ik nu nog even niet aan denken,eerst maar weer ongi worden en weer evalueren en dan zijn we alweer wat maanden verder......

maarja,dit wilde ik even kwijt.... gr. moniek

Jeetje wat een domper zeg!! Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Al die moeite en die rothormonen voor niets. Waarschijnlijk heb je nu ook nog eens een wachtmaand of niet? Ik zou ook effe lekker huilen als ik jou was. Het is ook allemaal niet niks hoor!!
Sterkte meissie!!
gr.Inge

hoi,

bedankt voor je reactie,het is zeker niet niks!
alle hoop voor deze ronde ineens weg en gelijk ook 2 maanden weer voorbij....
eerst een maand aan de pil en een maand gespoten....
maarja,het is nu wel weer wat gezakt en ik weet niet of ik weer een maand moet wachten,volgens mij word ik over ong 2 weken ongi. dan 9maart evaluatie
en ik hoop dat ik dan de volgende cyclus weer kan beginnen?!
wil nu nog wel meteen doorgaan,maar daarna echt even rust hoor want dit vreet echt aan je zo!

gr. moniek

Tjeetje, erg zwaar! Effe flink uithuilen en dan weer met nieuwe frisse moed de behandeling starten. Erg moeilijk en ik wil je ook heel veel succes wensen!

gr
Marielle

Hoi,
Wat ontzettend vervelend voor je, ja dat is inderdaad wel het laatste wat je wilt horen en zeker als je verwacht dat het zover is om de punctie te krijgen. Probeer het zoveel mogelijk van de andere kant te bekijken, overstimulatie is gewoon niet goed en zoals je zelf al zegt de kans om zwanger te worden ook kleiner en daar draait het toch allemaal om. En de punctie hoef je niet voor de lol te doen en als je dan bekijkt dat je zo ziek kunt worden en minder kans op een zwangerschap en weer een poging voorbij die van tevoren al meer kans heeft om te mislukken. Dan is het gewoon veel beter om toch opnieuw te beginnen ook al hoe zwaar en moeilijk dat op dit moment is. Maar kop op, laat de moed niet zakken en heel veel succes, laat je nog iets van je horen?
Groetjes Nicole.

jeetje meis,balen is dan zacht uitgedrukt!!
ik leef echt met je mee,dit is gewoon frustrerend.
maar is het dan ook nog zo dat dit je echte 2 behandeling was,dat
als je weer voor ivf moet dat het nog steeds wel de 2 is?
of word het dan gelijk de derde?ja misschien stomme vraag hoor
maar dat vroeg ik me ff af want ik krijg er ook mee te maken en zie toch
wel dat het allemaal niet zomaar gaat helaas natuurlijk!!hoop echt dat de tijd
snel voorbij gaat en dat je dit jaar lekker zwanger word!!
gr veel liefs van voetbalgek xx

hoi allemaal,

bedankt voor jullie lieve reacties,doet  je goed dat er mensen zijn die  je begrijpen en met je meeleven...dat doet mijn omgeving gelukkig ook wel,maar hier heb ik toch het idee dat t gevoel ook herkend wordt....
ik voel me nu gelukkig weer wat rustiger,had heel t weekend t idee dat het niet meer goed zal komen en was echt negatief,maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet want alleen de behandeling is gestopt,niet de kansen natuurlijk!!!
dat weet ik ook wel,maar zo voelde het t weekend niet....
dus het gaat gewoon de volgende keer goed komen!!!
even nog een antwoord of dit een behandeling was:nee,gelukkig niet....pas als de punctie gedaan is wordt het een behandeling genoemd!ik heb nu wel een hormoon-behandeling gehad van bijna 2000 euro,maar ik weet niet waar die onder valt en of die wel vergoed wordt?!
maar dat horen we dan vanzelf en dat betalen we dan toch niet ha ha....
ik hou jullie op de hoogte als we er weer tegenaan gaan!

liefs moniek

Hoi Monique,

Wat onzettend rot! Ik kan me voorstellen dat je hier gigantisch van baalt. Het enige positieve is dat het de volgende keer zeker niet meer zal gebeuren omdat ze dit nu weten. Je vroeg aan mij welke site: www.ivf-site.nl
Daar heb je dus ook een forum. Ik vind het een fijne site. Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt. groetjes Noortje

Terug
Bovenaan