Help JPM welke fles is het beste ?!

Lieve papas en mamas,

Mijn baby van 10 weken oud spuugt veel op aanrader van het consultatiebureau zijn wij vandaag gestart met johannesbroodpitmeel in haar voeding toe te voegen. Wij hebben de Dr Brown flessen maar merkte al dat ze moeite kreeg en dat door de Jpm de voeding niet meer door de speen kwam. Nu las ik dat je soms 1 a 2 spenen verder moet nemen en bij speen 2 kwam het er ook niet doorheen, nu heb ik dus speen 3 gebruikt maar drinkt ze de fles in ongeveer 5minuten al leeg, is dit niet erg snel?

Heeft iemand tips of hetzelfde ?

Liefs Louise

Precies hetzelfde gehad met de spenen als wat jij verteld. Wij zijn overgestapt op a.r. voeding! Daar zit de jhbp in verwerkt. Veel fijner dan zelf toevoegen vind ik. Altijd dezelfde hoeveelheid. Geen gedoe.

Ik weet dat de dr brown flessen de beste flessen zijn, maar wij kregen daar ook niet de juiste speen gevonden. De ene de klein, de ander te groot.. ze zijn top voor gewone voeding maar ik vind ze voor ingedikte voeding echt niet fijn. (Ook de difrax flesspenen passen op de dr brown maar ook daarmee haeden wij hetzelfde gedoe) wij zijn overgestapt op de Avent flessen met dat groene ventiel.

Ook het wisselen moet je even de tijd geven. Na een week of 2 zijn ze er vaak helemaal goed aan gewend.

Maar ik herken het helemaal. Toen ik er middenin zat heb ik ook 4749683 van zulke berichten geplaatst hier want vond het zo’n gedoe met die spenen en flessen en voeding indikken.. ?

Ik lees even stiekem mee, omdat wij exact hetzelfde probleem hebben en zoveel spenen en flessen hebben aangeschaft hierdoor, dat ik een eigen handeltje kan beginnen….. ? Het klopt zeker dat de nutrilon AR al een stuk beter gaat, als je het goed verhit (bijv een deel met kokend water en de rest aanvullen met lauw water) dan gaat het al n stuk makkelijker. Bij ons lukte het op een gegeven moment toen met speen 2 bij Dr.Brown en dan de filter eruit halen (dus alleen dat staafje zeg maar, dat bovenste stuk laat je wel zitten, anders lekt je fles). Alleen die kleine van ons drinkt te langzaam, waardoor het te lang duurde en het laatste deel vd voeding te dik werd.. wij zijn toen weer terug overgestapt naar de standaard nutrilon, omdat we het gedoe zat waren… maar merk dat onze kleine (11,5 week) toch nog last heeft vd reflux. De Avent fles met groen ventiel zegt mij niks? ? wellicht een linkje toevoegen? Het is maar lastig met de voeding vind ik hihi….

Dankjewel voor je reactie! Merkte je gelijk verschil bij de overstap naar AR ? Of had dit even tijd nodig, ik gebruik voor nu toch maar speen 3 en zet haar goed rechtop en merk dat, dit toch best goed werkt.

Het duurde wel een paar dagen, maar geloof dat het normaal is dat ze soms wel 2 weken moeten wennen aan de voeding. Idd goed rechtop houden en evt een boer tussendoor helpt misschien ook :) hoop dat je kindje er veel aan heeft!

Onze kleine spuugde ook veel meiden dr Brown Flessen wij zijn nu over op de Flessen van Hegen dit is een wereld van verschil. Hij knoeit amper tijdens het drinken, drinkt veel rustiger en spuugt ook vele malen minder.

Eventueel kan je ook nog 10cc toevoegen voor als de kleine wat lastiger poept, dat kan gebeuren met jbpm. Wij voegen sowieso bij t laatste deel wat extra warm water toe nog, omdat het laatste beetje vaak al te ingedikt is en krijgt hij het niet weg. Ben benieuwd hoe het gaat! ?

Terug
Bovenaan