Help! Kat in maxi-cosi geplast

Vanmorgen zag ik mijn kat in de maxi-cosi plassen. Ik heb de kleed erafgehaald en in bak heet water gezet.
Zo'n rot begin van de dag!
Hoe krijg ik de geur en plas het beste eruit?
Help!!
x
 
hoi mieka,

bah! misschien kun je als je vandaag niet weg moet even de bekleding in de wasmachine gooien en anders op een handwasje?
gelukkig heeft onze kat dat nog nooit gedaan.
 
Hoi Mieka,

Wij hebben het ook gehad en de beste methode is wassen!!! Echt waar heb je het ook in het piepschuim gedeelte zitten die even insprayen met deo en niet al te zuinig zijn!

Groetjes Michaela
 
Onze kat heeft eens op de bekleding in de auto geplast. We hebben toen de bekleding los gehaald en met ossegal gewassen (verkrijgbaar bij de drogist) en daarna met chloor sterk verdund in een emmer water geweekt.

Tot nu toe (het is een paar maanden terug gebeurt) is de geur nog niet teruggekomen. We hebben er gelukkig ook geen vlekken van gekregen.
 
In de cattery gebruiken ze vaak Dettol, is verkrijgbaar bij de drogist en is desinfecterend.
Voor veel doelen geschikt trouwens.
Dit is een van de weinige luchtjes die kattenpies onderdrukt, ook voor de kat zelf. Zodoende heeft ie niet gauw de neiging dezelfde plek nog een keer te pakken.
GEEN CHLOOR gebruiken!!
Katten zijn gek op de lucht van bleekmiddel, heb je kans dat je het alleen maar aantrekkelijker maakt!

Succes ermee!
 
onze kat deed dat ook bij mijn zoontje 4 jaar geleden, jaloezie. Nu heb ik weer een kleintje en de kat mag niet in de kamer zijn als ik er niet ben, nog niet als ik even naar boven loop.
Hij had toen in mijn bed, in de box en in het wipstoeltje geplast, dat gebeurt mij nu niet meer.
Zo'n vieze stank, maar volgens mij kan je het dekje gewoon wassen hoor.
Succes ermee.
Martine
 
Terug
Bovenaan