Help! kleine huilt van honger net als mijn oudste naar school moet!

Hoi,
Ik ben sinds een week trotse moeder van zoon Daan (1 week) en dochter Sanne (4 jaar). Mijn zoontje is iets te vroeg geboren en begint net zijn flesjes goed te drinken. Dit gaf vanochtend alleen een probleem, want hij begon om 08.15 uur goed te huilen van de honger, terwijl mijn dochter om 08.35 op school moet zijn. Nu is de school gelukkig bij ons in de straat, maar ik mag Daan van de VK nog niet mee naar buiten nemen, dus ik moest me splitsen, wat ik helaas niet kan. Ik heb nu voor Daan gekozen en hem eerst een fles gegeven, waardoor mijn dochter dus te laat op school kwam. Ik vind het echter erg moeilijk om Daan alleen thuis achter te laten, zeker als hij huilt. Na zijn flesje valt hij (nog) in slaap, dus dan vind ik dat minder bezwaarlijk. Ik weet niet of dit nog vaker voor zal vallen (normaal zou hij rond 7 uur en daarna rond 10 uur zijn fles moeten hebben, dus dan is dit probleem er niet), maar ik ontvang graag tips van mensen die in hetzelfde schuitje of soortgelijke situatie zitten. Ook vraag ik me af hoe ik het moet doen als ik Daan wel mee mag nemen, maar hij op dat moment toch juist zijn fles wil hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

hoi
ja lastig is dat he?kun je daan niet wakker maken om 7 uur en dan voeden?als hij daarna weer verder slaapt heb je je handen vrij voor sanne.ik moest vorige week om 11 uur op het consultatiebureau zijn.voor die tijd moest boas gewogen en gemeten zijn dus om half 11 moest ik van huis.nou werd hij smorgens om half 8 wakker,dus volgende voeding zou half 11/11 uur moeten zijn.toen zat ik dus ook met een probleem.zo'n consult duurt ook nog een uur,dus hij kreeg pas om 12 uur de fles.gelukkig heeft hij het goed volgehouden maar het was wel een wijze les.de volgende keer maak ik hem op tijd wakker.
groetjes kari
en nu maar hopen dat t forum meewerkt,anders zit ik me nu voor niks uit te sloven

ik probeerde altijd te zorgen voor een volle maag van de baby als ik iets moest met de andere kinderen of mezelf.

Dus eerder opstaan, voeden voor we de deur uitmoesten, voor we aan tafel gingen, enz.

Zo ontstond vanzelf een ritme dat ons allemaal pastte.

Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad zelf ook al zoiets bedacht, zodat wij het ritme in principe mee gaan bepalen. Ik hoop dat Daan hieraan ook wil meewerken, hoewel ik moet zeggen dat het tot nu toe nog erg goed gaat. Vandaag was nl. alles op tijd, zodat ik niet in de problemen kwam!
Groetjes Barbara

Hoi,
Een erg herkenbare situatie! Min jongste is 22 nov geboren en de oudste is 18 nov vier geworden.
Maar ik maak haar idd ook eerst wakker om de fles te geven, waarna zij gaat slapen en ik tijd heb om de rest te doen. Als je dit even doet, zijn ze zo aan het ritme gewend.
Ik zit nu een beetje in mijn ritme, maar ik vond het erg vermoeiend. Omdat de oudste ook nog maar net 4 was, wilde ik haar ook niet steeds door iemand anders op laten halen en brengen.
Maar je, hoort erbij hé.
Succes, groetjes sil

maar als de school bij jullie in de straat staat, is t dan geen optie om je dochtertje een tijdje met iemand anders mee telaten lopen. er lopen an vast wel andere kindjes bij jullie langs. als je je probleem uitlegd dan wil iemand dit toch wel even voor je doen??

succes ermee!!

Terug
Bovenaan