Help, koemelkallergie??

Het gaat niet om Feline, maar om Gijs maar dat is vast niet erg.
Ik ben van de week begonnen met rijstebloem (zonder smaakje) en over gaan stappen (mengen) van hypoallergeen met standaard voeding van Nutrilon.
En nu zat Gijs ineens dinsdag helemaal onder de plekjes over zijn hele lijf, hij is ineens erg verkouden, niest en hoest meer dan normaal. En hij wurmt (krampjes?) en laat meer scheetjes.

Ik heb vandaag meteen weer hypoallergeen gehaald en stap daar weer op over, omdat ik bijna zeker weet dat het daar aan ligt. En ik stop ook met de rijstebloem. Hij sliep er toch niet van door (denk dat hij er dus gewoon last van heeft). Hij komt nog 1 tot 3 keer per nacht! aaargh.

Maar goed nu de vraag: weet iemand of dit koemelkallergie is (ik denk zelf dat dat het is) en wat daar de consequenties van zijn, ook voor in de toekomst na 6 maanden met bijvoeden enzo.
Ik gaf trouwens tot voor kort alleen bv en Gijs had altijd wel wat last van verkoudheidje en altijd na t drinken beetje pukkelig in gezicht, maar dat trok snel weg altijd. Ik drink niet veel melk en eet wel af en toe yoghurt en nagenoeg elke avond toetje.

Alvast bedankt.

groetjes Maris

ps Dennis wordt er gek van, die zegt dat ik elk dagdeel denk dat Gijs weer wat anders heeft. (op kdv hadden ze namelijk gezegd dat het 5de of 6de ziekte was, maar dat kan niet want hij heeft geen koorts gehad) Maar ja ik wil gewoon weten wat het is....

Hoi Mariska,

Als gijs echt een koemelkallergie heeft dan zou hij ook op de hypoallergene voeding moeten reageren omdat daar ook koemelk in zit. Alleen in de speciale voeding zoals nutramigen zit geen koemelk. Hij kan natuurlijk wel reageren op het wisselen van voeding.

Ook zou hij dan klachten hebben op het drinken van melk,yoghurt en een toetje. Bij mij hebben ze alledrie koemelkallergie gehad en ik kon echt niet smokkelen tijdens de bv periode met iets waar maar wat koemelk inzat.

Bij de 5e of de 6e ziekte, weet niet meer welke maar 1 van de 2 is zonder koorts dacht ik dus dat kan misschien ook nog.

Nou in ieder geval veel succes en ik hoop dat gijs snel weer de oude is.

groetjes chimene

Hai,

Mette heeft een fikse koemelkallergie gehad en verdraagt pas sinds kort normale zuivel. Hypoallergeen geeft bij koemelkallergeen ook reactie zoals Chimene net zegt. Huilt hij ook veel en overstrekt hij en dan voornamelijk na de voeding? Mette had ook uitslag en een droge huid. Het kan best zijn dat de scheetjes ed. worden veroorzaakt door het wisselen van voeding hoor. Het is toch even wennen weer. Toen wij Mette heeel langzaam over moesten wennen naar soja en daarna naar gewone zuivel waren die klachten er ook. Je zou het even iets langer aan moeten kijken. Enne als het echt koemelkallergie is gilt je kind het uit van ellende dus zolang hij dit niet doet vermoed ik dat het iets anders is.

gr.Ing

Hoi Chimene en Inge,
Hij heeft altijd wel wat klachten, maar niet veel want ik neem niet zo veel zuivel. Hij heeft altijd die uitslag wel gehad, alleen nu werd t extra erg met die standaard voeding.
Maar zou t een mildere vorm kunnen zijn van koemelkallergie, want geen allergie is natuurlijk t zelfde?

Ik had trouwens t CB gebeld vanmorgen en die zei dat ik maar weer hypoallergeen moest geven en dat ze het ook niet wist. En als hij last bleef houden moest ik naar de huisarts....

groetjes Maris

Lastig he..!! Gijs krijgt natuurlijk ook veel virusjes van Feline ongemerkt over. Toen Pepijn en Hugo net naar de creche gingen had Pepijn volgens de huisarts de 6e ziekte, wat uitslag etc, maar bijna geen koorts. Hier zitten de jongens (nu 7 maanden) aan de inhalator, ze zijn doorlopend verkouden, ziek etc. De longetjes waren nog niet rijp bij de geboorte vandaar (prematuur geboren).

Zo sukkel je weer wat af he..!!

Hopelijk kom je erachter wat er met Gijs aan de hand is.
STerkte.

Groetjes, Floor

Hoi Mariska,

Sven heeft onlangs de 5e ziekte gehad. Dit uitte zich in uitslag die begon in zijn nekje en vervolgens zich uitbreidde over zijn lichaam. Sven heeft nooit koorts gehad en hij had er verder ook niet veel last van. Later hoorde we dat het enigszins heerste op het kdv.

Toen Sven een baby was hebben we ook een tijdje gedacht dat hij koemelkallergie had. Wat andere mama's al zeggen, je moet dan echt overstappen op de speciale voeding voor koemelkallergie. Je kunt dit proberen alleen moet je dan weer overstappen op een andere voeding. Deze is ook duurder en Sven kreeg er enorme obstipatie van met als gevolg dat hij nog buikpijn had. Uiteindelijk bleek hij ook geen allergie te hebben, gelukkig.

Kan het zijn dat Gijs ook last heeft van obstipatie? Daar kunnen kindjes ook heel veel buikpijn van krijgen. Mocht dat zo zijn, dan kun je proberen johannesbroodpitmeel bij zijn voeding te doen. Dat hielp bij Sven heel goed.

Enne, als je het niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts gaan! Er gaat niets boven een moederinstinct!

En o ja: niet teveel aanmodderen met voedingen. Baby's hebben tijd nodig om te wennen aan nieuwe samenstellingen dus als je om de paar dagen wisselt kan hij daar ook krampjes van krijgen.

Succes!

Groetjes,
Maike

Bedankt voor jullie reacties.

Nou ik geef weer hypoallergeen en de pukkeltjes trekken nu langzaam weg. Dus t ligt aan t eten.

Dus gevoelig voor iets.... Ach dan maar hypoallergeen geven.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan