Help! Kolven lukt niet meer (YvonneZ).

Hallo,

Het kolven lukt bij mij niet meer. Ik heb al op verschillende tijden geprobeerd, 's ochtends, 's middags, 's avonds. Het helpt allemaal niet.
Ik lek ook al een tijd geen melk meer. Eerst lekte er altijd wel een beetje melk als ik onder de douche uit kwam of als ik Wout links aan het voeden was, dan kwam er rechts wat melk.
Het lukt met ook niet meer om met mijn hand er wat uit te krijgen.

Hoe kan dit? Ik zal toch echt eens een voorraadje melk moeten inslaan voor als ik eens weg moet.

Help.

xx Nicole, mamma van Wout 03-01-07

Hoi Nicole,
ik heb misschien wel een goede tip voor je, want toen ik kolfde bij onze oudste ging het ook op een gegeven moment niet meer. Ik kreeg toen, via de ha, een neusspray. Ik weet dat het raar klinkt, maar het werkte gigantisch goed, het 'spoot' eruit! Een kunstmatig hormoon, ik geloof feromonen ofzo, dat je vlak voor het kolven in je neus spuit. Kan volgens mijn ha absoluut geen kwaad. Ik gebruikte deze spray ook wanneer ik op mijn werk moest kolven. Het zorgt ervoor dat je een snelle toeschietreflex krijgt, en ik kon toen altijd goed leegkolven. Ik zou dit zeker eens proberen, is toch de moeite waard. Volgens mij kan je dit alleen op recept krijgen, de ha weet vast wel om welke spray het gaat, ik weet de naam echt niet meer.
Heel veel succes!
groetjes van Ruth

Hai Ruth,

Bedankt voor je reactie.
Ik had mijn ha hier al voor gebeld. De assistente (toevallig ook nog een goede kennis) kon de spray zelf niet. Ik heb toen de apotheek gebeld, zij wisten het ook niet. Maar heb zelf via internet de naam opgezocht (syntocinen of zoiets) en ze hadden nog een flesje staan. Zij gekeken en zei dat het best "heavy" spul was. Het is volgens mij ook een hormoon. En dit moest idd op recept van de ha. Ik heb het recept nog niet gevraagd, maar ik denk nu toch echt dat ik het ga doen. Op deze manier schiet het namelijk niet op.

Eerst keek ik een videofilmpje van mijn mannetje en toen ging het super. Nu werkt dit zelfs niet.

xx

Ik zie dat je uk ongeveer 3 maanden is, zit je niet gewoon in regeldagen? Dat je ff geen melk over hebt omdat je uk alles nodig heeft? Misschien wat vaker aanleggen om meer productie op gang te krijgen?
Ik vind hormonen snuiven direct zo eng klinken, hoewel ik er wel veel goeds over hoor.
Voor bv vragen zou ik trouwens eens kijken op borstvoedingsforum.nl daar zijn ze vaak rap met antwoorden en veel ervaringsdeskundigen.

Hoi. Ik heb dat neusspraytje ook gekregen in het ziekenhuis.
Teun was 6 weken te vroeg geboren en mijn 'productie' kwam niet op gang,ik heb toen na 5 dagen die neusspray gekregen en meteen begon het te stromen.
Ik heb het een keer of 3 gebruikt en daarna ging het vanzelf.
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan