help! kom teveel aan

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik weer een controle gehad, waaruit bleek dat ik al 10 kilo ben aangekomen! Ik baal er verschrikkelijk van en ik maak me enorm veel zorgen. De vk zei dat ik dan alleen meer moeite zou hebben om het er weer af te krijgen na de bevalling, maar ik vraag me toch echt af of er niets aan te doen is. In de maanden voordat ik zwanger werd ben ik met veel moeite 12 kilo afgevallen, omdat ik toch echt wel graag in een maatje 36 trouwjurk wilde passen. Dat is gelukt, maar die 12 kilo zijn er nu dus weer bij! Wat denken jullie, zou dat komen omdat ik ze eerst ben afgevallen? Ik eet gezond, wel af en toe een ongezond tussendoortje, ben gestopt met roken toen ik ontdekte dat ik zwanger was en beweeg volgens mij voldoende.
Zou ik nu alle suiker moeten laten staan? Of moet ik minder gaan eten? Ik weet het echt niet meer, ik had juist het idee dat ik best goed bezig was.
Ik hoop dat jullie advies voor me hebben.

(even voor de duidelijkheid: ik ben 1.82 en ben van 68 naar 78 kilo gegaan. Voor mijn lengte mag ik zo'n 76 kilo wegen)

Kan ook goed zijn dat je gewoon vocht vast houdt. Ik ben bij alletwee mijn zwangerschappen in totaal 25!!! Kilo aangekomen en was het zo weer kwijt.. Andere komen 9 kilo aan en daar blijven er 2 van zitten... Je weet het nooit van te voren...
Ook ik ben meteen gestopt met roken en dan kom je ook gewoon wat aan, maar dat is beter als roken hoor meid!! Ik zou je niet alles ontzeggen hoor, dan wordt het alleen maar moeilijker.. Gewoon gezond eten, drinken en leven... En een ongezond tussendoortje pakt iedereen!!! Dat is normaal!!! Succes meid!!!

Wat mamaBo zegt.
Ik ben bij de eerste 2 giga afgevallen en daardoor te weinig aangekomen en nu ben ik al 2 kilo aangekomen en nooit afgevallen. En bij mij zijn inderdaad een paar kilootjes blijven hangen na de 2e zwangerschap.
Ik eet ook gezond met af en toe best een ongezond tussendoortje hoor!!! mag normaal ook dus nu ook.
Een beetje opletten kan nooit kwaad maar om nu te gaan lijnen...misschien ben je het na de bevalling inderdaad zo weer kwijt.
succes ermee he

Ik zou me er niet zo druk om maken. Gewoon gezond eten en absoluut niet dieeten nu je zwanger bent! De afvalstoffen die dan vrijkomen zijn schadelijk voor de baby!!!

Zolang je niet helemaal los gaat in de koek en snoep is er niks aan de hand.

Klinkt misschien stom maar ik zit al jaren op hetzelfde gewicht (1.87 lang, 76 kg).Met de eerste zwangerschap ook het nodige aangekomen. Na de bevalling van mijn zoontje zat ik binnen no time weer op dit gewicht.

Dus ontspan, en geniet van je zwangerschap

Ik zelf ben nu 6 kilo aangekomen. Dieeten is echt sterk af te raden. Waar ik wel op let is dat ik niet elke dag aan de koek, snoep, chips, chocolade enz ga zitten. Eet nu erg veel fruit waardoor ik minder snel zin heb in andere tussendoortjes. Ben nu 3 weken nauwelijks aangekomen. Dus het kan ook een tijdelijke spurt zijn. Geen zorgen maken, gezond eten en niet lijnen :)

Hoi Liedje 33,
Ik heb hetzelfde als jij. Voor de zwangerschap was ik van 78 naar 69 gegaan, ben 1.80. Nu in week 21 zitten er al weer 12 kilootjes bij!! In het begin maakte ik me ook zorgen, maar het is nu een beetje stabiel aan het worden. Bij mij komt het echt omdat ik eerst weinig 'snelle' koolhydraten zoals brood, pasta en aardappels at. Sinds ik zwanger ben doe ik dat wel en ja, dat merk ik heel goed op de weegschaal. Ik bedenk me maar dat ik na de zwangerschap precies weet hoe het er weer op een gezonde manier af moet.

Succes

Nou hier weer 1, ik ben ook 1.80, woog 70 kg en nu na 18 weken zwangerschap 78 kg.
Ik eet meer en blijf dat doen. Geen zakken chips maar af en toe lekker snoepen, hoor.

Ik denk ook dat dieeten slecht is as je zwanger bent. Ik ben bij mijn vorige zwangerschappen 18 kg aangekomen en steeds 20 kg afgevallen.
Ik maak me geen zorgen, en dat zou ik als ik jou was ook niet doen!!

liefs Lorelei

meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben heel blij dat ik niet de enige ben en ik heb al wat meer hoop nu.
Mamma van Happy: je hebt helemaal gelijk: ik weet hoe het er weer af moet!
Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap

liefs, lydia

Terug
Bovenaan