Help, koorts met rode vlekken

Mijn zoontje van 6 maanden heeft sinds gisterenavond koorts die schommelt tussen 38,6 en 39,7. Vanochtend kreeg hij ook rode vlekken op zijn lichaampje. Het zijn hele grote rode plekken in zijn hals, op zijn buik, ter hoogte van zijn schouder. Ze lijken op bloeduitstortingen maar dan helder rood. De diensdoende huisarts zei dat het een virus is en raadde paracetamol zetpillen aan tegen koorts. Als het erger zou worden dan mochten we terugkomen. Maar ik maak me nog steeds ongerust. Herkent iemand deze verschijnselen?
Oh ja, die kleine is een beetje huilerig, slaapt veel, eet/drinkt wel maar veel minder dan normaal. Soms heeft ie oplevingen en kan er zelfs een lachje vanaf.
Wie oh wie weet raad?
Alvast bedankt.
 
Jouw zoontje is gewoon ziek en voelt zich net als jij zou doen beroerd. Bij baby's is 38 eigenlijk nog geen koorst maar pas vanaf 39. Over de koorst hoef je je pas zorgen te maken als hij bij 42 is. Mijn zoontje van 8 maanden had laatst precies hetzelfde, ook met rode vlekken en ik ging er inderdaad van uit dat hij een virus had. Waar je goed op moet letten is of hij goed drinkt en plast, zolang hij dat doet en de koorts niet richting de 42 gaat is er niet om je zorgen over te maken, dit is normaal bij een baby. Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt, dat deed ik ook hoor. Het is gewoon een rotgevoel als je kleintje zo beroerd is. Geef hem af en toe, als hij zich echt beroerd voelt of voor de nacht een zetpilletje paracetamol zodat hij goed kan slapen. Ook van slaap knapt hij snel op. Kleed hem verder niet te warm want hij zal het flink warm hebben en geeft hem wat vaker tussendoor water of diksap te drinken. Als hij echt heel erg gloeit van de koorts kun je hem ook deppen met een lauw washandje, maar niet alle kindjes vinden dat prettig met koorst. Kijke ven hoe hij daar op reageert. Ik begrijp dat je ongerust bent, maar als dit een virusje is moet hij er echt even doorheen. Dit zal hooguit een dag of 3 duren ongeveer. Succes in ieder geval en laat even weten hoe het verder met hem gaat.
 
Mijn zoontje heeft pas de zesde ziekte gehad en had kleine vlekjes op zijn romp en daarvoor 2 dagen koorts maar ik ben sávonds nog naar de huisartsenpost geweest omdat ik het niet vertrouwde maar het was inderdaad een virus dat uit zichzelf moet overgaan.
Maar de dienstdoende arts zei ook dat je ook erg moet uitkijken met eventuele hersenvliesontsteking dus inderdaad als jij het niet vertrouwd lekker naar de dokter gaan hoor.
Succes
 
Terug
Bovenaan