Help! Krabben/jeuk - baby 4 maanden

Hallo! Mijn baby van 4 maanden heeft ontzettend veel jeuk op zijn hoofd. Waarin hij eerder een keer per nacht kwam voor voeding of zelfs al door sliep zijn we nu vaak de hele nacht met hem bezig. Hij kan niet slapen van de jeuk. Hij krabt heel erg aan zijn hoofd tot bloedens toe dus doe hem sokjes aan maar daar wordt hij boos van. <br />We zijn al 2x extra bij het CB geweest en ook bij de huisarts en die geven als advies vet houden dus heb daar nu ook crème voor gekregen maar dit lijkt niets te doen…We zijn zo moe met elkaar en weten niet hoe verder. Hebben jullie tips?<br />
 
Terug naar de huisarts en aandringen op het zoeken van de oorzaak denk ik. Lekker makkelijk 'gewoon vet houden'. Maar als dat niet helpt is er dus meer nodig.
 
Inderdaad blijven aandringen. Tot bloedens toe en te weinig slapen is reden genoeg om te blijven onderzoeken...
Zou het eczeem kunnen zijn? Ik weet dat een homeopathische dokter daar heel veel mee kan.
 
Mijn dochter had dit ook. Op een ochtend (na een heeeel onrustige nacht) haalde ik haar uit bed, het licht ging aan en ze had dr hele voorhoofd open gekrabt. Eén grote wond, overal bloed. Ik schrok me rot. Arm kind. Ze was toen ook zo'n 4 maanden oud.

Wij kregen toen speciale zalf van de dokter, maar ik weet de naam ervan niet meer. Ze had ook een beetje last van berg, maar het extreme krabben kwam daar niet van vermoed ik. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de 'oorzaak' was. Na die speciale zalf was het over, maar dat duurde weken omdat ze zich zo extreem had open gekrabt. We smeerden dat ook de hele dag door, echt wel 5x per dag zodat het continu vet was.
 
En komt de jeuk ook echt van het hoofd? Dat is natuurlijk een makkelijk plek om te krabben aangezien ze een pyjama of slaapzak aan hebben en dus nergens anders bij kunnen. Onze zoon krabde zijn hoofd namelijk ook open maar hij had eczeem op zijn lichaam. Toen we hier zalf voor kregen en zijn lichaam insmeerden krabde hij dus ook niet meer aan zijn hoofd.
 
Toen onze zoon ook veel krabde, heb ik hem in een Swaddle me laten slapen en later in dichtgenaaide pyjama’s. Sokjes gingen gewoon uit. Achteraf bleek zijn jeuk veroorzaakt te worden door lactose intolerantie. De dokter smeerde allerlei zalfjes aan die soms wel hielpen maar niet echt een oplossing boden. Pas toen we stopten met de baby melk kwamen we er achter wat het echte probleem was… Dus weer naar de dokter en opzoek naar de echte oorzaak. Wij zijn uiteindelijk van dokter gewisseld want dat er niet echt op zie gegaan werd naar een oorzaak vond echt verschrikkelijk.
 
Nou, ik heb net heel toevallig op Facebook een verhaal zitten lezen van iemand die dus vertelde over krabpakjes. Kende het helemaal niet, maar schijnbaar bestaan die. Soort bodysuit zodat ze er niet bij kunnen.. heb me er verder nog niet in verdiept maar misschien even googlen
 
Krabpakje hebben wij ook inderdaad maar uiteindelijk nooit gebruikt. We hebben de oorzaak aangepakt, waardoor het krabpakje niet nodig was.
 
Terug
Bovenaan