help, kramp

Hai, beetje gekke vraag. Als ik "de grote boodschap" doe, krijg ik enorme kramp in mijn anus. Dat is echt vreselijk pijnlijk, schreeuw het echt uit van de pijn. Heef iemand hier vaker van gehoord? Ikzelf niet, schaam me ook een beetje om er naar te vragen, maar ik weet echt niet wat ik moet doen, het doet zo zeer. De pijn trekt ook door naar voorin mijn buik, maak me dan ook zorgen om het kindje. Wie kan mij helpen? Oja, ik ben in september uitgerekend. Groetjes van mij
 
Hoi,

heb ik soms ook, heeel erg vervelend. Gek genoeg is het niet zo dat ik dan heel harde ontlasting heb, dus meer vezels eten en zo helpt volgens mij niet.
De pijn die wij voelen voelt het kindje volgens mij niet hoor. Maar goed, lekker is anders. Zelf heb ik er niet zo vaak last van, in elk geval laat ik het zo. Als je er echt gek van wordt misschien de vk?? Of iemand anders die raad weet (ik hou de andere reacties in de gaten!)

succes!

anna
 
Hoi Anna,
Bij mij is de ontlasting ook niet hard, gewoon normaal. Ik heb het sinds 13 april nu 4x gehad, waarvan dit weekend 2x, gister en vandaag. Ik ben nu steeds bang dat het morgen weer zo is. Als het bij een paar keer blijft, dan valt er " mee te leven", maar ik ben bang dat het vaker komt. Hoeveel weken ben jij zwanger? Ik ben verder hartstikke blij met de zwangerschap, ik voel hem/haar al schoppen, echt super!! 15 mei hebben we een pretecho. Fijne zwangerschap en bedankt voor je reactie!
 
Ik heb dat ook. Bij mij zijn het inwendige aambeien. Daar doen ze niets aan. Je moet zorgen dat je extra (veel) vezels eet en een groot glas water (of twee) voor het eten helpt ook erg goed om er van af te komen. Je kunt voor de zekerheid naar ha of vk gaan, maar volgens mij kan het niet echt kwaad voor het kundje. Het is gewoon voor jou erg lastig en vooral pijnlijk. Succes ermee!!
 
Hai Ester,

Vraagje: heb jij het elke keer bij "de grote boodschap"? Of af en toe? Verder voel ik me goed, beetje bandenpijn maar dat hoort erbij. Ik denk dat ik morgen even met mijn huisarts bel, misschien zijn het inderdaad wel aambeien, ik heb af en toe ook bloed. Ik ben trouwens erg blij met deze site, je kunt hier toch vragen stellen die je anders niet zo snel durft te stellen. Groetjes
 
dag meiden,

ik schaam me een beetje er voor om dit te plaatsen, maar ik heb echt een enorme last van harde ontlasting dat ik soms zelfs een kleinbeetje scheur, en er een beetje bloed vrij komt kheb dan gewoon een sneetje maar dat is echt zeeer pijnlijk wanneer je naar het toilet moet gaan weet er iemand wat ik daar tegen kan doen? ik ben pas 9weken zwanger

groetjes
 
Terug
Bovenaan