Help krampjes.

Hallo allemaal.

Mijn dochter is 8 weken oud en heeft erg veel alst van krampjes. Dit is tot krijsend aan toe. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt.
hebben jullie hier ook ervaringing mee en wat helpt er bij jullie.
Het is gewoon vreselijk om je dochter zo te zien

Alvast bedankt

Als je borstvoeding geeft: zelf geen melk drinken en geen sinaasappelsap. Dat helpt bij mij.
Je kind op de buik op je arm dragen, zodat de darmpjes gemasseerd worden.
Maar DE grote tip heb ik niet voor je.

ja,echt zielig.
boas heeft soms wat last en krijgt dan cinababy.venkelthee en rooibosthee schijnt ook erg goed te helpen.
en als je flesvoeding geeft voeding tegen krampjes.
ik hoop dat iets helpt!
groetjes kari

Hoi,

Je zou eventueel nog abc Dolphius kunnen proberen. Dit is een poeder dat de darmflora van de baby stimuleert (een soort  actimel voor babies). Ik gebruik het vanaf de eerste week en sindsdien heeft mijn kleintje nooit meer last van krampjes. Het is te koop in de reformwinkels en is best prijzig, namelijk EUR 25,00 per potje. Je doet er wel heel erg lang mee, want je hoeft slecht 1/4 theelepeltje per dag door de voeding te doen.

Ik kan je dit spul echt aanraden!!! Het is op basis van natuurlijke stoffen, dus schadelijk is het absoluut niet. Ik heb deze tip van mijn verloskundige gekregen en ik neem aan dat zij wel weet wat goed is.

Groetjes en veel succes,
Daniëlle

Hoi,

Inderdaad zo zielig die krampjes, Niek had hier ook heel erg last van en niets leek te helpen. De druppels van VSM moet je wel consequent blijven gebruiken, pas dan slaat het aan. Ik heb daarnaast nog venkeldruppels van Daro gehaald en dus samen met cinababy gegeven. Maar toen was het nog niet over. Sinds vrijdag hebben we een andere fles en dat is super! Als je flesvoeding geeft is dit echt een oplossing. De fles heet Be-Free en is te koop in de betere babyzaak (check ook http://www.tomsbabycare.com/NL/bfree_systeem.html). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik gebruik ook VSM druppeltjes. Ook ben ik vandaag naar de osteopaat geweest en bij Teun zit het bovenste nekwerveltje vast,die zorgt voor de spijsvertering. Teun had ook veel krampjes (pas na 8 weken) en gasvorming. Hij laat de hele dag scheetjes en echt hard ook! De osteopaat zegt dat het na een paar behandelingen verholpen moet zijn.
Ik ben erg benieuwd maar vanmiddag heeft hij nog niet gehuild!!!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan