Help! Luieruitslag of?!

Goedemorgen ! ach arme schat.. ja dat is gewoon schraal geworden door de poep hoor. Luieruitslsg inderdaad. Ik gebruikte altijd zink oli van dr swaab. Is gewoon een witte crème zonder parfum. Staat bij Kruidvat tussen de medicijnen. Is ook voor baby billen. Hier mee is het met een dag of 2 al minder. Werkte bij mijn dochter heel goed !  Groetjes 

https://www.etos.nl/producten/dr.-swaab-zinkolie-110960096.html?gclid=EAIaIQobChMI0YDUoZvj7AIVAiIYCh0dAQFWEAQYAyABEgJWN_D_BwE 
deze is dat 

Kan best van de geparfumeerde doekjes komen, is inderdaad luieruitslag. Ik raad billenzalf van drs. Leenarts aan (Etos), lekker dik smeren. Als je verschoont, alles even goed droog deppen met wc-papier of een hydrofieldoek. Het helpt ook om even een uurtje per dag geen luier aan te doen om het te luchten. 
Zo is het snel weer over! ☺️

Ik gebruik ook doekjes zonder parfum van huggies. Hebben ze ook bij Kruidvat en action.  Je verschoont niet te weinig hoor! Soms is luieruitslaf onvermijdelijk.. echt letterlijk elke baby krijgt wel eens mee te maken. Komt echt wel weer goed. ? Zure poep brand gewoon echt heel erg , als het net in de luier zit irriteert het ook al. Onvermijdelijk dus
idd af en toe eens zonder luier , al is t maar een kwartiertje. Helpt ook echt wel 
succes ?

Het kan ook nog helpen om de plekjes even te deppen met een hydrofiele doek voordat je er zinkzalf op smeert. De uitslag komt vaak door een combinatie van (zure) poep en vocht, of één van de twee.

Heb je nog van die matjes met plastic uit je kraampakket? Leg hem daar even op als je hem bloot laat spelen. Dan is de eerste plas en poep opgevangen en makkelijk opgeruimd?

Terug
Bovenaan