help. maak me zorgen

Hallo,
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen. Ik ben 10 weken zwanger van mijn eerste, maar heb weinig kwaaltjes. In het begin af en toe buikpijn (nog steeds), en zere borsten,maar dat was vrij snel over. Met 6 weken heb ik een echo gehad-hartje gezien en gehoord, best bijzonder volgens de echoscopist, in zo'n jonge zwangerschap met een uitwendige echo. Op een of andere manier maak ik me zorgen om een missed abortion, heb dit in mijnomgeving meegemaakt. Hoe groot is die kans als je met 6 weken hartactie hebt gezien??
Probeer me niet nodeloos druk te maken, maar ja, zullen de hormonen wel zijn...
 
Hoi,
Heel herkenbaar hoor, die twijfels!
Hopelijk kan ik je een beetje geruststellen. Het is namelijk zo'n goed teken dat je hartactie te zien hebt gekregen!! Dan daalt de kans dat het misgaat in die 1e 12 wk enorm (van 1 op de 8-10 naar 1 op de 30).
Probeer te genieten van je prille geluk, eventueel inclusief alle kwaaltjes.
Heel erg veel succes en die twijfels... die horen er toch wel een beetje bij, er gebeurt ontzettend veel ineens en idd gieren de hormonen door je lichaam. KOmt allemaal goed, is een kwestie van tijd en vertrouwen.
Groetjes
 
He anoniem,
inderdaad, een echo met hartactie is goed nieuws! Ik kan je angsten heel goed voorstellen, want ook ik heb 2x een missed abortion gehad. Ik hield m'n lijf bij deze zwangerschap ook nauwlettend in de gaten en ben eigenlijk pas na 14 weken erin gaan geloven dat alles goed ging.

Ik ben nu bijna 18 weken en alles gaat goed en ook ik had he-le-maal geen kwaaltjes: geen zere borsten, geen misselijkheid, geen niks. Ik maakte me daar heel druk om maar allemaal onterecht.
Het is dus trouwens absoluut niet zo dat hoe meer kwaaltjes je hebt, hoe beter de zwangerschap verloopt.
Er zijn vrouwen met heel veel kwaaltjes die een miskraam of een missed abortion krijgen, en vrouwen zonder kwaaltjes die dat overkomt. Maar ook dus waarbij de zwangerschap gewoon prima verloopt.
Het heeft dus echt totaal geen zin om je druk te maken, maar ik snap dat dat makkelijk gezegd dan gedaan is. Nog 2 weekjes en dan is het grote gevaar geweken dus hou nog even vol zou ik zeggen!

Succes!
 
Nou, bedankt voor de reacties. het is wel iets geruststellend om ze te lezen. Ik geloof ook, als ik dit forum zo bekijk, dat ik niet dee enige ben die zich druk maakt, haha...Donderdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige, en hopelijk kunnen we dan het hartje horen!!! Ik geloof dat dat echt mij enige wens is voor het nieuwe jaar!!!
Fijne jaarwisseling allemaal-en vooral fijne zwangerschappen natuurlijk!!
 
Terug
Bovenaan