Help, maak mezelf (en vriend) gek met theorieën om een meisje te verwekken

A

Anoniem

Guest
Ok....ik weet dat ik nu iets ga aanhalen waar mensen anders op kunnen reageren maar ik doe het toch.
Mijn vriend en ik willen heel graag een gezond derde kindje. Maar na twee jongens willen we ook heel graag een dochter.
Nu zijn er op internet allerlei theorieën te vinden. Geen sex tijdens de eisprong maar juist drie dagen ervoor. Geen zout eten. Bepaald standje en al vrouw geen orgasme. De Chinese geslachtskalender etc etc. Veel van deze dingen spreken elkaar ook nog eens tegen.
Maar goed....ik ben inmiddels er wel een beetje obbsessed door.
Het erg is dat ik ook wel weet dat het bull shit is maar dat ik wel het gevoel wil hebben dat ik alles gedaan heb wat in mijn macht ligt.
En ik weet ook dat ik straks mezelf de schuld ga geven als t niet gelukt is.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb liever een gezonde zoon dan een ongezonde dochter en uiteraard zou ik net zoveel van een zoon houden. Maar ik wil het gewoon proberen.

Ergens schaam ik me ook dood dat ik dit doe. En wil ik hiervan af. Doe ff normaal denk ik dan.
Maar ik kan het maar niet loslaten.

Iemand tips?

Hallo,
Mijn tip is om gewoon die stress hiervan te laten varen en te genieten van de seks. Is veel leuker dan jezelf gek maken met zogenaamde theorieën die nooit bewezen zijn. Ik snap dat het jullie leuk/geweldig lijkt om nu een dochtertje te krijgen. Maar ik geloof dat wat je ook probeert, het blijft 50% kans dat je een dochter krijgt.
So relax and enjoy. Van stress word je ook niet eerder zwanger.

Groetjes

die van wat voor de eisprong sex hebben om dan meer kans te maken op een meisje klopt overigens wel!!! maar het is geen garantie. mannelijke zaadcellen zijn sneller maar leven korter. vrouwelijke zaadcellen zijn langzamer maar leven langer. dus heb je voor je eisprong sex.... dan zijn de mannelijke zaadcellen (die dus eerder aankomen) dood, en hebben de vrouwelijkzaadcellen meer kans om de eicel te bevruchten.... maar het is absoluut geen garantie!!!!!!!

Ergens snap ik je wel hoor! Het is altijd leuk om een kindje van het andere geslacht te krijgen, maar net wat je zelf ook zegt...Liever een gezonde zoon, dan een ongezonde dochter! Ik ben een paar weken geleden bevallen van mijn 4e kindje en het is mijn/onze 4e dochter!! Ik kan je vertellen dat ik enorm geniet van al mijn/onze meiden!!! Geniet van alles wat je met je man hebt en laat al die theorieen los!!

Hey meid,

Ik snap je wel hoor, van beide smaken is denk ik toch geweldig en voor een mama is het denk ik meestal wel een grote wens om een dochter te krijgen. Ik ben nu zwanger van de 2e en mag mezelf gelukkig prijzen dat we na een gezonde zoon een (tot nu toe) gezonde dochter krijgen! Helemaal omdat ik al wist dat we het bij 2 zouden houden, hoopten we op een meisje. Ik was 2 keer meteen zwanger en we dachten dat het dit keer weer 'op commando' zou gaan dus heb die eerste maanden ook echt wel de theorien uitgeprobeerd, zoals popcorn eten, zoutloos, elke dag vrijen tot de eisprong en de Chinese geslachtskalender. Helaas duurde het een jaar voor ik zwanger raakte en dit eindigde weer in een miskraam. Gelukkig daarna meteen zwanger en t gaat goed èn ik krijg een dochter!! Maar... Volgens de kalender wordt het een zoon en we hebben echt niet elke dag sex gehad en ook heb ik gewoon een orgasme gehad.
Weet je, schaam je vooral niet maar tis een taboe, ik weet t. Wee je gebeente als je als vrouw zegt dat je graag een meisje wil, dat merkte ik ook! Maar nu ik weet dat ik een dochter krijg na een zoon, krijg ik meestal een leuke reactie, gevolgd door: "tja dat is toch t aller-allerleukste he, een zoon ennnn een dochter!" tja...

Probeer de theorieen lekker een paar maanden uit, wie weet helpt t!!

Oeps....ik heb t advies opgevolgd en lekker gewoon (leuke) sex gehad (precies tijdens mij eisprong). En gewoon normaal gegeten etc.
De theorieën spreken elkaar allemaal tegen en ik kan toch niet in buik kijken of het precies volgens de theorieën gaat. Ik laat t dus lekker los...het is niet in mijn handen.
Ik weet natuurlijk heus wel dat als t weer een jongetje is ik echt wel even afscheid moet nemen van mijn dochterwens. Drie is de max voor ons.
Maar goed....drie knullen ook leuk! En als t maar gewoon lukt en gezond is.

Afwachten dus maar.

En misschien als t deze maand niet lukt probeer ik volgende maand gewoon weer een theorietje hahahaha.

Fijn om t van me af te kunnen schrijven! Xx

Terug
Bovenaan