HELP!!! Maar twee bloedvaten in navelstreng ipv drie... wie heeft hier weleens van gehoord?

A

Anoniem

Guest
Ja, vandaag dus de 20-weken echo gehad. Het zag er allemaal geweldig uit! Echt weer super om te zien. Alleen... nu blijkt dat de navelstreng maar twee bloedvaten heeft ipv drie. Hoeft absoluut niks ernstigs te zijn (komt vaker voor), maar ben toch best een beetje geschrokken. De gynaecoloog heeft het hartje goed bekeken en de niertjes en longen en het zag er goed uit. Na de bevalling kijken ze daar nog eens extra goed naar. Meestal is het niks maar bij 1 op de 1000 babytjes blijkt het wel "iets" (wat???) te zijn.

Ik moest me geen zorgen maken maar stiekem doe ik dat natuurlijk wel een beetje. Wie herkent er wat in mijn verhaal??? Heb er zelf nog nooit van gehoord!!!

PS wij hadden een videoband meegenomen en de gyn heeft het voor ons opgenomen!
Ik ben vandaag 19 wk en 5 dagen, maar volgens echo wat verder (tussen 20 wk en 21 wk).

groetjes Cindy

Hoi,

Ik heb het wel eens vaker hier gelezen.
Volgens mij was er toen ook niks ernstigs
aan de hand.
Verder kan ik je er niet veel over zeggen.
Als de artsen zich geen zorgen maken zou
ik dat ook zeker niet doen hoor!!!

xx Syrah

Hoi Cindy78,

Ik begrijp je helemaal dat je je zorgen maakt.Bij mijn derde zwangerschap kwamen ze er bij mij ook achter dat er maar twee vaten i.p.v. drie waren.

Onze verloskundige probeerde me gerust te stellen dat dit vaker voorkomt en niks bijzonders zou zijn.

Er wordt altijd na de geboorte gecontroleerd dmv echo bij het kindjes of de niertjes enz.
goed werken.

Succes en probeer positief te denken.

Groetjes,

Ivanka
6  wk en 5 dg vd 4de6

Hi,

op het april forum zit een dame die dit ook heeft mischien kun je daar eens posten en kan ze je meer vertellen

groetjes

Trust

Terug
Bovenaan