Help: marsepein gegeten en maak mezelf zorgen

Goedemiddag,

ik ben heerlijk op vakantie in Italië en heb net een vers taartje gegeten met marsepein. Ik had hem net op en bedacht mezelf toen dat marsepein volgens mij wordt gemaakt van rauw ei en nu maak ik mezelf erg veel zorgen. Weet iemand of dit kwaad kan?

Ik zou me er niet zo druk om maken ik heb nog nooit gehoord dat je geen marsepein tijdens zwangerschap mag eten en dit is mijn 2e zwangerschap!!! Als je twijfelt gewoon niet weer eten

Maak je geen zorgen we mogen nog best veel eten en als je een keer iets eet wat eigenlijk niet mag hoef je je ook niet gelijk zorgen te maken..

zolang je maar van rauw vlees afblijft en rauwe vis word ook afgeraden mits het dag vers is...

voor de rest is t allemaal prima te doen en een gezonde baby kan wel tegen een stootje

anders maak je je zelf helemaal gek!

Geniet van je vakantie !

Bedankt voor jullie lieve woorden!

Zit mezelf hier ook echt in de weg in Italië. Merk dat ik erg onzeker wordt van wat wel/niet te eten. Ga proberen er iets rustiger in te zitten :-/

Hi!

Gewoon pizza eten in Italie, dat is verwarmd, dus mag altijd ;-)

Let wel op de kazen in Italie! Wat in Nederland standaard gepastureerd is (bijvoorbeeld mozzarella, geitenkaas), is in zuid Europa vaker rauwmelkse kaas (niet altijd; wel vaker). Overigens is dat voorschift van geen rauwmelkse kazen eten ook iets wat ze daar niet kennen. Vrouwen in Frankrijk/ zuid Europa eten gewoon rauwmelkse kaas tijdens de zwangerschap. Ik werd raar aangekeken toen ik het vroeg.

Liefs, Anna

Terug
Bovenaan