** HELP** maxi cosi priori xp

Hoi

Heeft iemand enig idee vanaf welk gewicht ze hierin mogen?

Ik begin de gewone maxi cosi spuugzat te worden.Joyce wil er niet meer in liggen.Dus die probeert elke keer als ze erin gezet wordt te blijven zitten en dan is het me een partij geworstel voordat ze in de gordels zit.En ik vind de autogordels net te kort om het stoeltje goed vast te zetten.Alleen voorin gaat dat redelijk soepel.

Maar ik dwaal af!
Ik heb wel de gebruiksaanwijzing erop na gelezen,maar ik kan het niet vinden.
Het stoetje zelf staat op zolder achter heel veel spullen.Daar kan ik dus niet 123 bij,maar zou het daarop staan?

Groetjes Jessica

Hoi,

Als ik het goed heb hebben wij dezelfde!! De oudste was 8 maanden toen we hem gingen gebruiken, ze moeten al een beetje kunnen zitten. En de eerste periode kun je hem toch in ligstand gebruiken, dus dan belast je het ruggetje ook niet zo. Ons is bij de verkoop verteld dat gewicht ook maar een richtlijn is, het belangrijkste is hoe ligt het hoofdje. Zodra de boven lijn van de oren gelijk komen met de boven van de maxi cosi / stoeltje dan krijgt het hoofdje niet voldoende steun op het moment dat het nodig is en kan het nekje dus schade oplopen. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes,
Achnita

hoi jessica,

wij hebben deze maxi cosi priori zaterdag gekocht en ze kunnen er in vanaf 9 kilo,
roan (8maanden) heeft er nu twee keer in gezeten en vind het prachtig want hij kan nu eindelijk eens naar buiten kijken....

groetjes mascha

Hoi Jessica,

Ook ik heb de maxi-cosi omgeruild voor de vervolgautostoel omdat Daan absoluut niet meer wilde liggen. Elke keer een drama om hem erin te krijgen en dan dat gesleep met dat ding, gewoon ondoenlijk.
Daan weegt nog niet helemaal 9 kilo, maar hij zit in de stoel als een prins. Kan lekker om zich heen kijken en geniet.
V.a. 9 kilo mogen ze in de vervolgstoel of als ze met het hoofdje boven de bovenkant van de maxi-cosi uitkomen, want dan krijgt het hoofdje niet meer voldoende steun.
Je moet alleen wel zorgen dat je een buggy of kinderwagen in de auto hebt liggen, anders moet je je kindje overal mee naar toe dragen.

Liefs Saskia

Hoi,

Onze dochter zit ook heerlijk in de maxi cosi priori, vanaf 9kg mogen ze erin. Dit weegt ze nog niet, maar je kunt de gordels zo goed strak zetten en op de laagste stand, dat ze er (ook vlgs. het boekje) echt goed in zit. Deze stoel zit bij mijn man in de auto, zelf heb ik de maxi cosi tobi en bij deze zijn de gordels verstevigd en daardoor wat stugger en kun je ze niet zo strak/stevig doen, waardoor ikzelf vindt dat ze toch beter in de priori zit dan in de duurdere tobi (is ook vanaf 9kg trouwens), waardoor wij de stoeltjes voorlopig om gaan wisselen, omdat ze vaker bij mij in de auto zit. Ben idd blij dat ik van de maxi cosi af ben, heb zelfs een overbelaste arm van het tillen eraan over gehouden, nu gaat het gelukkig al weer een stuk beter, kon geen kopje meer optillen.

groetjes,
xx Roos xx

Hallo meiden,

Ik steel ff de aandacht van deze topic!!
Wij zaten namelijk te denken om een maxi cosi Priori XP of een Tobi te kopen.

Weet iemand wat het verschil tussen deze twee is of wat je juist aan deze goed is!! Behalve dan de prijs, want er zit 30,- verschil tussen...

Alvast bedankt voor de reactie

Groetjes Ilone
mama van Jennifer 11-7-2007

Hoi

Nou ik heb het even uitgeprobeerd.
Ze zit er hartstikke goed in.
Dus we gaan het stoeltje in de auto zetten.
In de kamer vind ze het leuk en ik denk dat ze het in de auto helemaal het einde vindt.

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Jessica

Hai meiden,

Mijn dochter zit er al 2 maanden in ik het de tobi   wat ik een voor deel van die vind is dat ie die bandjes over de schouder als een soort harnas heeft en dat ie wat campacter lijkt en ook wel is>
Femkezit er prima in en ook als je hem sluit zit een kleurveranderaar in de sluiting als ie niet strak genoeg zit kleurt ie rood en anders groen/
Wij zijn er erg tevreden over.

Groetjes succes met kiezen
patricia

Terug
Bovenaan