Help Me dochter zegt papa niet ???

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hoi</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">ik ben vader van een dochter van 2,5 de laatste tijd mag ik niet veel doen bij der o.a. Met naar bed brengen maar ook met aantal andere dingen ik mag dat niet maar mama doen en zie dat als we met z'n alle zijn trekt ze meer naar mama toe dan naar mij maar met het spelen komt ze wel naar mij toe dan is het wel goed  maar als het tijd is dan moet mama doen en als ik alleen met haar ben dan is het wel oké en is er dan niks aan de hand en soms als ik samen met haar ben vraagt ze naar mama dan maak ik soms een smoes maar meestal probeer ik het te negeren ik vermoed en denkt dat het misschien komt dat ik iets strenger bent dan me vrouw en soms weet ik gewoon niet meer hoe ik ermee om moet gaan en vraag me af en toe af wat ik verkeerd doet probeer het wel te vragen waarom papa iets niet mag maar het enigste wat eruit komt is "nee papa mag niet" en vragen we waarom niet maar daar krijgen we geen correcte antwoord op en  een keer per maand heb ik een dag met haar de hele dag niks aan de hand maar als mama thuis komt dan is het papa nee  papa mag niet vraag me af hoe moeten we dit oplossen</p>
 
Ik denk dat dit heel normaal gedrag is hoor.. Iedereen heeft stiekem toch een kleine voorkeur voor papa of mama.
Mn zoon is bijna 2 en heeft het ook. Als hij met papa is vraagt hij veel naar mama  en andersom ook...
Soms mag papa wel helpen bij t eten maar soms weer mama... Helaas is t antwoord dan soms nee en daar moet hij het mee doen... Nu helpt papa.. Klaar! 
 
Eens, het is niet gek, maar geef er niet teveel aan toe. Hier is t ook wel eens 'nu gaat papa je naar bed brengen', jammer als je t niet leuk vindt maar helaas.
 
Hier heeft ze de ene keer voorkeur voor papa en de andere keer voor mama. Het lijkt hier te maken te hebben met wie er op dat moment het meest in beeld is (geweest). Dus ben ik een hele dag met haar alleen geweest, moet mama alles doen. Is mijn partner de hele dag met haar geweest dan heeft hij de voorkeur. Al is er altijd een lichte voorkeur voor papa geweest. Weinig aan te veranderen, maar inderdaad niet altijd aan toegeven. Soms ben jij gewoon op dat moment degene die haar naar bed brengt (of wat dan ook) en moet ze het daarmee doen. Ze proberen ons ook allerlei manieren uit in deze leeftijd en dit is ook een manier om te kijken waar de grenzen liggen.
Overigens vind ik het zelf ook wel eens lastig dat papa meestal voorkeur heeft en maakt het me wel eens onzeker, dat spreek ik dan uit naar mijn partner (waar onze dochter niet bij is). Dat lucht op, ook al is er weinig aan te doen.
 
Ja ik zou me inderdaad ook niet echt zorgen maken, ik merk het hier bij ons thuis ook. En hoorde mijn broer er ook al over klagen, ik denk een fase. Maar idd niet teveel aandacht aangeven en gewoon zeggen nee nu gaat papa je even helpen. En ik vind je kan ook gerust zeggen nou dat vind ik niet lief, papa wil ook graag met je .... wat het op dat moment ook is. Succes papa!
 
Je hoeft niets op te lossen. Dit is heel normaal gedrag. Ik kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is hoor! Onze dochter trekt soms ook meer naar papa toe. Er is ook een tijd geweest dat hij juist niets mocht
 
Heel normaal!

Mijn 2 dochters (3 jaar en 17 maanden) hebben ook voorkeur voor mama. Ik moet ze aankleden, uit bad halen, hun brood smeren, op bed leggen, in de auto tillen etc.

Maar heel vaak hebben ze gewoon pech. Vandaag legt papa je op bed, morgen doe ik het weer. Klaar. Even protesteren ze en mn jongste dochter gaat gillend mee de trap op met papa, maar dat interesseert me niet zo. Jammer voor ze, ik kan niet alles doen. En uiteindelijk is het prima als papa ze op bed legt en gaan ze gewoon slapen hoor.

 
Terug
Bovenaan