HELP!!! me kindje heeft verlatingangst,ben ten einde raad!!

sinds een week heeft mijn zoontje van 6 msd verlatingangst,
eerst begon het overdag,dat vond ik wel vervelend,bv als ik even
naar de keuken liep,begon hij al te huilen,maar dat vond ik niet niet zo erg.
nu heeft hij het s-Avonds en s-nachts ook,als hij s-nachts wakker word,was het
normaal gesproken,even speentje erin en sliep weer vredig door,maar nu als
ik de deur weer dicht doet,schreeuwd hij heel de boel bij mekaar,afgelopen nacht,zijn we wel
zeker 20x bij hem geweest!!ik werd gek!!
opslot maar voor het eerst bij ons in bed genomen,maar dat is ook geen optie..
wat moet ik nou doen iemand advies??
of moet ik hem s-nachts gewoon laten huilen..
weet het echt niet meer...
gr char mama van jayden 6mnd
 
Hoi,
Jeetje wat heftig zeg! lijkt me niet nix hoor!
Wat ik zou doen is laten zien dat je er nog wel bent, dus op een stoel naast het bed gaan zitten maar hem niet aanraken, en dan wachten tot ie slaapt.
De volgende nacht iets verder weg zitten, en zo steeds verder.
Je ben min.3 nachten bezig, maar daarna heb je er profijt van...
Ik wens je heel veel sterkte, en laat het weten hoe het verder gaat!
Groeten Denise
 
hoi denise,
ja maar dat is ook heftig,en breekt je denk ook op..
ik heb vanmorgen me arts gebeld,en ga daar zoiezo
even heen vanmiddag,mischien dat hun me wat kunnen
vertellen..
weet het echt niet..in iedergeval bedankt voor je tip..
ik hou je op de hoogte.
 
Hoi Char,

Wat een gedoe is dat zeg.
Mijn zoontje (9 maanden) heeft er gelukkig (nog) geen last van.
Wat je kunt doen is het spelletje 'kiekeboe' spelen. Je kunt je verstoppen achter iets, maar je kunt je zoon ook op schoot nemen en heel eenvoudig een spuugdoekje nemen en over zijn hoofd leggen. Dit kun je er af trekken en dan zeggen kiekeboe. Hij leert dan dat hij je niet ziet, maar dat je toch weer tevoorschijn komt. Als je naar de keuken loopt kun je blijven praten zodat hij je toch hoort.
Verder moet hij het toch ook gewoon leren. Het is ook weer zo'n fase die echt een keer over gaat. Alleen hoe lang het gaat duren??

Sterkte!
Marianne
 
Mijn zoontje wordt volgende week 10 maanden en hij heeft ook al lang last van verlatingsangst.
Rond kerst was het geregeld dat ie een hele nacht wakker was, hij schreeuwde moord en brand en ik kon het echt niet over mijn moederhard verkrijgen om hem te laten huilen.
Vele keren per nacht eruit was ook geen optie dus nam ik hem maar bij me in bed.
Ben daar geen voorstander van, maar zag echt even geen andere mogelijkheid.
Dan ging het weer een paar dagen goed of soms zelfs een paar weken en hup daar was het weer mis.
Nu heeft ie het voornamelijk overdag.
Het is een geweldig lekker kereltje hoor, zolang ik maar bij hem ben, als me ziet of hoort wil ie bij me zijn. Bij mijn man schreeuwt gewoon door en als ie dan weer bij mij is is ie weer stil.
Als ik een keer gewoon echt weg ben, gaat het wel goed, maar zodra ik weer binnen stap, begint ie weer te huilen.
Het is voor mijn man erg frusterend en voor mij erg belastend, maar ik zie het maar als een fase.
Hopelijk is het snel weer over en gaat ie gewoon lekker zijn gangetje.
Gelukkig heeft ie een grote zus van 2,5 jaar en die vermaakt hem soms een beetje, dan spelen ze heerlijk samen, dus dan is het voor mij echt weer even genieten.
 
Eigenlijk maak je het hem moeilijker door juist steeds terug te gaan,want dan ga je ook steeds weg..en dat is precies wat hij erg vind!
Jij denk dat het verlatings angst is..Maar het kan ook "uitproberen"zijn....laten huilen..Ohhh ik weet het het is ZO moeilijk! maar je zult zien na 2 A 3 avonden/nachten en jij komt niet gaat hij weer slapen..Echt!
Sterkte!
 
Beste Char,

Je schrijft dat bij je in bed nemen geen optie is. Waarom niet? Onze kinderen slapen vanaf hun geboorte geregeld bij ons in bed. In het begin heel veel en nu ze wat ouder zijn, ze zijn nu 3 en 5 gaan ze gewoon in hun eigen bed slapen 's avonds en als ze 's nachts wakker worden kruipen ze bij ons in bed. Meestal merken we daar niets van  want  we hebben een groot bed met een extra dekbedje voor een 'landend' kind. We hebben nooit problemen met verlatingsangst of huilpartijen 's nachts gehad.

Je moet het er wel samen over eens zijn met je partner maar mijn mening hierover is dat je je gevoel moet volgen als moeder en zelfs de WHO raad het nu aan om samen met je kind te slapen. Het is namelijk ook erg belangrijk dat je aan je nachtrust toekomt. Misschien kun je eens kijken op www.natuurlijkouderschap.nl Daar staat nog veel meer informatie op! Veel sterkte en groetjes
 
he ik heb zelf een zoontje van 15 maanden die heeft er gelukkig nooit last van gehad maar een vriendin van mij wel die   ging sávonds langs zijn bed zitten zodat hij alleen de zijkant van je gezicht ziet en hem verder gewoon negeren en steeds een stukje dichter naar de deur schuiven. ik vind persoonlijk bij je in bed nemen geen optie want als ze daar eenmaal aan gewend zijn probeer het dan nog maar eens af teleren. wat misschien dan een betere optie is om hem in een campingbedje bij jullie op de kamer te zetten.
ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat sven er nooit last van heeft gehad maar de methode van mijn vriendin werkte bij haar zoontje goed. heeft er ongeveer een week over gedaan en nu zwaait hij   al dag dag als zijn mobile aan gaat maar ze heeft wel een strak bedschema eerst wassen en tandepoetsen dan pyama aan iedereen een kus gordijnen dicht lamp uit tutje geven mobile aan en dag dag en dan meteen weglopen.
misschien heb je er iets aan in elk geval succes groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan