HELP ME OUT! Veeeeel cadeau’s

Hello mommy’s , de december maand is al over een paar maandjes. Dat betekent op 7 adressen Sinterklaas vieren (ja je lees het helaas goed! ?) en mijn dochter is ook nog eens jarig, ze word 2 jaar + ? kerst niet te vergeten. Dus ik ben alweer volop bezig met de lijstjes en ik kom er niet aan uit. Vorig jaar heeft ze zoveel gekregen en heb ik veel weggegeven aan mensen die het beter kunnen gebruiken. Dit jaar wil ik het slim aanpakken.. ik dacht aan iets wat je later uit kan breiden en voor de langere termijn leuk is. Nu zie ik Duplo ,playmobile , Barbies etc voorbij komen. Vertel me wat een hit is? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

HELP ME OUT! ☺️
 
Misschien kunnen jullie al het geld bij elkaar leggen per kind en dan 1 groot cadeau geven, dan krijgt je dochter inderdaad niet 100 stuks speelgoed van wegwerp-plastic.

Ons zoontje werd in juli 2 jaar en ik had inderdaad een lijstje gemaakt met dus het verzoek om zoveel als mogelijk geld bij elkaar te leggen. Daardoor heeft hij van mijn hele familie 1 supergrote duplo set kunnen krijgen, waar hij dus nog iedere dag met speelt.

Bij ons is Duplo dus echt de nummer 1, hij vindt het bouwen erg leuk, maar het allerleukst zijn de voertuigen die hij heeft, dus wel echt een jongetje in zijn spel.
 
Maar nog wat suggesties voor cadeaus:
- Baby born met toebehoren
- poppenhuis (evt van duplo of playmobil)
- Step / loopfiets
- IELM-pak (Geweldig voor de herfst om mee buiten te zijn, wind- en waterdicht)
- Leuk speelkleed voor in de speelhoek/kamertje
- mooie speelgoedkist
 
Ik zou toch proberen om wat kado momenten te slippen, 7x Sint, verjaardag en kerst is natuurlijk belachelijk veel.
Voor een kind alleen maar extra prikkels.
En dan een max aan het aantal kadootjes (bijv 2 per Sinterklaas moment) en dan kijken of je gericht wat kunt geven als aanvulling op een groter geheel (Duplo ofzo)
 
Ik heb een dochter van krap 1,5 en die is met kerst dus wel iets jonger nog. Maar dit zijn dingen die op haar lijstje staan:
- autogarage (zij speelt veel met autos)
- loopfiets
- pop met toebehoren (ik ben zwanger van de tweede)
- een abonnement op een lokale kleine dierentuin hier
- zwemabonnement
- knutselspullen
- wat verversing van haar boekjes (ben het voorlezen van steeds weer dezelfde boekjes een beetje zat haha)

ik heb ook mijn oog laten vallen op een seizoenenring, waar je dan van elke maand iets uit de natuur kan verzamelen samen. Maar ik denk dat dat meer voor volgend jaar is. 

Zo'n Ielm pak hebben we, dat is inderdaad ideaal!
En Duplo hebben we al een grote tweedehands zak van familie gekregen, anders zou dat zeker op het lijstje staan. 
 
En ik had inderdaad niet op elk sinterklaas feestje ja gezegd. Gewoon 1 of 2 voor je kindje leuke momenten toezeggen en verder vier je het al bij anderen. Ik kom uit een gezin met scheidingen en nieuwe huwelijken en tweede leg kinderen enzo. En elke keer als de feestdagen er zijn meld ik vooraf al dat we niet iedereen blij gaan maken. Ik probeer vaak ook mensen bij elkaar te krijgen om het aantal feestjes te minderen. En iemand zal altijd naast het net vissen. Maargoed, ik wil zelf ook niet gek worden in het proces aan andermans verwachtingen te voldoen. 
 
Bij ons doet duplo het goed. Vooral de standdaard bouwblokken heb je nooit genoeg. Hoe hoger de torens hoe leuker wat mijn peuter betreft.
Hubelino, de knikkerbaan die op duplo past. Hoe meer duplo hoe groter je de knikkerbaan kan maken. (hebben ze wel hulp bij nodig, maar eindeloos leuk om de knikkers naar beneden te laten rollen)
En de houten treinbaan kan ook altijd verder uitgebreid worden. Kan je ook leuke losse onderdelen bij kopen, zoals een bel, een tunnel of een brug. Of extra wagonnetjes etc. Of huisjes en bomen voor er naast. etc etc etc.
 
 
Waar hier veel mee gespeelt wordt:
- Duplo
- Smartmax
- Poppenhuis met meubeltjes etc
- Waterbaan van aquaplay (uit te breiden, en zo heeft ze van de zomer ook nog wat)
- keukentje met allerlei toebehoren
- Knutselspullen (kleurboeken, verf, stickers etc)
- Puzzels
- Boeken
- Doktersset met jas (Hema)
- Dieren van het merk Sleich.

Succes!
 
Terug
Bovenaan