Help me

hallo
ik ben 12 maart voor het laatst ongi geweest. ik heb meestal een cyclus van 36 dagen dus dat zou betekenen dat ik 17 april weer ongi moest zijn maar dat ben ik niet geworden. Nu heb ik woendag, donderdag en vrijdag en vandaag getest en ze waren allemaal positief. Nu moet ik dinsdag naar de huisarts wat gaan die doen
weten jullie dit ook of niet
help me
groetjes Anoniem
 
die gaat dus meestal testen of je zwanger bent... lijkt me een beetje overigbodig nu bij jou hihi... gefeliciteerd met je zwangerschap meid !!!! enne loop niet zo te stressen want 1 test is best betrouwbaar...spaar je geld maar voor de aankomende baby... je zal het hard nodig hebben !!! groetjes Peggy 29 weken en 4 dagen zwanger alweer :)
 
hoi hoi

k ben ook pas zwanger geweest dit is jammer genoeg geeindigd in een miskraam maar k kan je wel vertellen wat de dokter gaat doen.
die kan een test voor je doen (kost hier 12.50) en als ie het niet helemaal zeker weet stuurt ie je door naar het ziekenhuis waar ze een bloedtest doen om te weten hoeveel hcg je in je bloed hebt(waaruit ze afleiden of je zwanger bent en hoe lang)



ik heb verschilende testen thuis gedaan die allemaal positief aangaven die bij de dokter ook en mn bloedtest ook....alleen jammer genoeg kreeg ik een week erna een miskraam (aangezien ik 19 ben is er waarschijnlijk iets nog niet goed geweest in mijn lichaam)

als je kindje gewenst is dan wens ik je heel veel geluk....en een fijne zwangerschap!!groetjes nathaly
 
hoi anoniem...
hoezo help me? er is niks aan de hand hoor meis, je bent gewoon zwanger, nou ja gewoon..het is een iets heel moois GEFELICITEERD!! dus doe maar lekker relax. en ik denk niet dat je nog een test hoeft te doen bij de dokter, want na al jouw testen is het dubbel en dik toch?!
groetjes van otje
 
Gefeliciteerd Anoniem,
Spannend he! Drie testen is wel een beetje overdreven, ze zijn tegenwoordig zo goed dat je bij 1 test ook wel zekerheid hebt.
Maar je vraagt je natuurlijk af wat je nu moet doen. Nou je hoeft dus niet naar de huisarts, (of ben je ziek, of heb je bepaalde risicofactoren?). Een huisarts doet helemaal niets als je gezond zwanger bent. Bij mijn 2-e zwangerschap ben ik daar ook helemaal niet meer heen geweest.
Wat je moet doen is de verloskundige bellen bij jou in de buurt. Het is wel slim om daar alvast eens langs te gaan. Die hebben heel veel informatie over zwangerschap en alles eromheen. En als je 35 of ouder bent kan je daar al een verwijzing krijgen voor prenataal testen. Dit moet je op tijd doen want de eerste afspraak bij de verloskundige is meestal pas vanaf week 12. Maar prenataal testen kan vanaf week 10 en sommige verloskundige willen ook graag een termijnecho vanaf week 8. En verder kan je eigenlijk nog niet zoveel doen tot de eerste afspraak met de verloskundige. Je kan je natuurlijk wel opgeven voor Moeders voor Moeders, die komen bij je langs en testen ook nog een keer of je echt zwanger bent. En dan natuurlijk de kinderopvang regelen, daar moet je ook op tijd bij zijn. Maar geniet vooral van deze eerste periode, het is echt de stilte voor de storm!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan