Help!! Melkproductie na menstruatie is laag

Ik zit met Mn handen in Mn haren! Ik heb een dochtertje van 4 maand die ik volledig bv geen en na elke voeding nog na kolf, nu heb ik vorige week voor het eerst Mn menstruatie gekregen en Mn melk productie enorm gezakt tot het punt dat ik nu al Mn afgekolfde melk van de afgelopen 4 maand moet bij geven aangezien ik niet meer genoeg voeding heb,

zijn er mama's die dit ook hadden en hebben jullie tips? Lactatie kundige isnheelaas te duur voor ons  we hebben die er al bij gehad en koste ons 130€ en die zij eigenlijk dat ik alleen maar meer moest stimuleren maar ik zit nu in week 2 na Mn menstruatie en het word als maar minder

Plz help!!

Groetjes suz

Hoi Suzanne,

Allereerst alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar!

Onder invloed van hormonen kan er rond de menstruatie inderdaad een dip in de melkproductie ontstaan. Normaal gesproken is dit echter maar tijdelijk en trekt de melkproductie weer bij zodra de menstruatie is doorgebroken.

Kun je aangeven waardoor je vermoedt dat je melkproductie nog steeds laag is? Hoe vaak drinkt je dochter op dit moment ongeveer per etmaal aan de borst? Hoe verloopt haar groei, hoe zijn haar plas- en poepluiers? Is ze tevreden en alert?

Ik begrijp uit je verhaal dat het nogmaals inschakelen van een lactatiekundige geen optie voor je is. Voor informatie en hulp kun je ook altijd terecht bij de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Dat is gratis (met uitzondering van eventuele kosten voor het gebruik van je telefoon). Je kunt de VBN op verschillende manieren bereiken, meer informatie daarover vind je op de website.

Terug
Bovenaan