HELP!!Men dochtertje houd me de hele nacht wakker,iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Weet dat het hier niet thuis hoort maar zal hier meer reacties krijgen,mss voor de meisjes die al een keer mama zijn,want ben ten einde raad...
Ik ben trotse mama van een dochterje dyenthé en ze is vandaag net 7 weken,ze was 5 weken te vroeg geboren dus nog prematuur en in het begin maakte ik ze dan ook snachts altijd wakker voor haar flesje omdat ze nog zo kwetsbaar was en ze deze echt nodig had...
Nu is ze dus 7 weken en al heel goed bekomen,ze was bij de geboorte 2kg 380 en woog in het begin van deze  week 3kg 300,nu zit ik dus met het probleem...
S'nachts is ze dus klaar wakker en als ze da in haar wiegje ligt,ja dan weent ze dus constant,zelfs al ze juist haar flesje heeft gehad dan is ze ook niet content natuurlijk..
Deze mama is dan ook doodop en zou echt zo graag een oplossing hebben..
Nu slaapt ze natuurlijk want ze is van half 1 beginnen wenen en elke keer haar tutje uit haar mond viel dan weende ze en ja ik liet ze dan maar even wenen maar ook niet te lang natuurlijk,ze heeft mij zo wakker gehouden tot half 7 deze morgen...
Ik had deze week geprobeerd om haar dan in de dag wat meer wakker te houden maar dat lukt gewoon niet,ze is dan zoooo moe en slaapt gwn door..
Ik geef haar badje om 8 u savonds juist voor haar flesje en soms is ze er echt moe van maar soms dan weer klaarwakker...
Ik kan toch moeilijk ook in de dag slapen en snachts op zijn he :)
Dus ls er iemand tips heeft,zijn altijd welkom hoor want word er een beetje gek van :)
Liefs orchi

Hoi Orchideke,

Mijn oudste dochtertje heeft ook een paar dagen op de couveuse-afdeling en wiegenkamer gelegen. Eenmaal thuis kon zij ook 's nachts heel slecht slapen.
Wat bleek, het is daar altijd geluid/herrie en dan sliep zij zo lekker.
Misschien kun je een flinke tikkende klok ofzo op de babykamer leggen, iets wat de hele nacht een beetje geluid maakt. Wij woonden even in een stacaravan ivm verbouwing van ons huis en wij hebben haar bedje naast de koelkast gezet (maakt geluid net als couveuse zeg maar) en toen kon ze weer lekker slapen.
Je hebt tegenwoordig ook van die beertjes met baarmoeder geluiden, misschien helpt dat.
Proberen waard?

Ik zou haar niet proberen om overdag wakker te houden hoor. Daar is ze nog veel te klein voor en dan word ze zo moe dat ze zeker niet meer kan slapen.
Mijn jongste ging pas een beetje doorslapen met 9 maanden, die had gewoon een verkeerd ritme en kreeg ook heel lang 's nachts nog een flesje. Nu slaapt hij als een prinsje (soms niet, maarja haha).

En anders kun je misschien overwegen om haar bedje wat scheef te zetten (hoofdeinde omhoog). Misschien heeft ze wat last van voeding dat terugkomt omhoog als ze ligt. Dat is net zoiets als maagzuur, dan kan je echt niet slapen hoor. En dan ben je alleen tevreden als je rechtop zit of weer eet, want dan blijft het eventjes beneden.

Ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat een van deze tips werkt, want je word er inderdaad vast heel moe van. En je kleine meid ook.
Geniet lekker saampjes!

Groetjes,
Vanessa 31 wk van de vierde

Hoi Orchi

Wij hebben in t begin ook last gehad van n baby die niks anders deed dan huilen,
misschien n  idee om te gaan inbakeren.
Heb je 2 grote doeken voor nodig die draai je dan heel strak om je kindje.
Maar daar kunnen ze je op t consultatiebureau veel meer over zeggen.
Bij ons werkte t echt.

gr kirsten

Terug
Bovenaan