help met slapen

Hoi allemaal,

Onze kleine meid is bijna 6 maanden en ligt in een slaapzakje met onderdekentje eroverheen omdat ze toch strakker ergens in wil liggen.
Maar sinds een aantal weken trapt ze steeds het onderdekentje weg en krijst ze alles bij elkaar omdat ze er niet onderligt.
Nu hebben we al paar dingen geprobeerd zoals kussen op het onderdekentje maar die trapt ze ook weg en slaapt ze ook niet.
Ook hebben we een andere slaapzak geprobeerd maar dat was ook niks.
Ze wil echt ergens onder liggen.
Heb wel dekenklemmen gezien op internet maar ben bang voor de gruwelijke verhalen ivm wiegendood of verstikking.
Dus dat gaan we niet proberen.
Nu zit ikzelf aan te denken om een groter lakentje om haar heen te leggen zodat die goed onder het matrasje kan.
Maar ik twijfel of dit wel blijft zitten en of dat dit niet gevaarlijk is.
Als jullie andere tips enz hebben hoor ik het graag.

groetjes Lotte
 
Hoi Lotte,

Maak het onderdekentje niet in de lengte op, maar draai het een slag en maak het dus in de breedte op. Zo heb je meer over aan de zijkanten om je kindje wat strakker  in te stoppen.
Hoop dat het helpt.
Groetjes Renata.
 
Ik stop aan beide kanten een  knuffeltje tussen het bedje en de matras. Zo klem ik het dekentje vast. Maar ook weer ziet zo vast dat hij er  klem onder kan komen. Misschien helpt dit ook voor jou!

Groetjes Liff
 
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties.
Dat van het lakentje een beetje draaien helpt niet want ze zet gewoon haar beentjes tegen het lakentje aan en is dan weer los.
6 maanden oud en al zo wijs.
Maar met die knuffeltjes ga ik vanavond proberen.
Ga zo even op zolder op zoek naar knuffeltjes.
Hahahaha.
Hopen dat het lukt.

Groetjes Lotte
 
Hey Liff,

ja ja het is vannacht gelukt met de knuffeltjes.
Alleen wou ze niet echt slapen omdat ze de kussen mist op haar benen ivm weg trappen van het lakentje.
Alleen net had ze het lakentje met knuffeltje los getrapt.
Dus toch maar iets grotere knuffels gaan zoeken voor het bedje.
Hartstikke bedankt voor de tip.
Super.
Nu van de week laten wennen zonder slaapzakje te slapen.
Want met dat warme weer op komst vind ik dat zo warm.
Maar ze wil nog niet echt zonder.
Dus langszaam aan overdag al zonder proberen.

groetjes Lotte
 
Hoi Lotte,

Je kunt ook proberen om een licht zomerslaapzakje, en dan een lakentje erover ipv een dekentje.

Mij werd overigens aangeraden (door kraamzorg) om het dekentje en lakentje helemaal onder de matras door in te stoppen. En superstrak.
 
Ik gebruik voor mijn zoontje een hele dunne katoenen slaapzak en daar gaat hij dan alleen in z'n romper in. Hij heeft nu een dekentje en lakentje maar in de zomer doe ik alleen een lakentje op het bedje. dus je hoeft het niet perse af te leren hoor! Bij mij zou het waarschijnlijk een ramp worden zonder zakje! hihi.

Succes!

Liefs Liff
 
Terug
Bovenaan