HELP! mette is grieperig en wil niks eten of drinken herkenbaar??

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Mette is snotterig en hangerig. Geen hoge koorts gelukkig (37.5) maar sinds een uur of 12 vandaag krijg ik er bijna niks meer in. Ze heeft vandaag maar zo'n 250 cc melk op, een half potje groente, een half potje fruit en circa 100 diksap. Veel te weinig dus voor een kind van 8 maanden. Is dit normaal als ze een griepje te pakken hebben? Ik vind drinken veel belangrijker dan eten maar ook drinken gaat moeizaam tot niet.

x ing

hoi inge,

hier precies hetzelfde hoor! roan is ook al de hele week ziek en eet ook alleen maar halve potjes en drinkt ook nog niet eens de helft van zijn flesjes op !
de snot stroomt uit zijn neus zo zijn mond weer echt een vies gezicht en owee als ik zijn neus schoonmaak!
ik hoop dat ze gauw weer beter zijn!!!

groetjes mascha

Hoi dames,

vervelend he als de kleintjes ziek zijn. Ik heb het anderhalve week geleden gehad met Stijn. Toen heb ik hem een paar dagen alleen maar drinken gegeven en geen eten. Vocht is belangrijker. Helaas hoort het erbij. Probeer, als je kindje verkouden is, om een half uur voordat je drinken gaat geven de neus te sprayen met zoutoplossing. Dat mag je zo lang en zo vaak geven als je maar wilt. Misschien is het een idee om kleine beetjes drinken te geven in plaats van een hele fles per keer.

Groetjes van Marloes

Hoi Inge

Als je alles optelt wat ze nog heeft gegeten is dat nog best redelijk hoor....in groente en fruit zit ook vocht en tel daar de 250 melk en 100 cc diksap op, dan is dat natuurlijk wel minder dan ze moet hebben maar niet meteen zorgwekkend...biedt gewoon steeds beetjes drinken aan...mijn kleine heeft ook de griep gehad en at ook veel slechter..houdt gewoon de luiers in de gaten of ze goed plast.

Beterschap, inge

Hai,

Drinken gaat echt slecht. Ze slaat ook de fles diksap uit mijn handen en is ook niet in voor kleine beetjes. Fruit gaat wel aardig en daar schijnt heel veel vocht in te zitten dus ach zolang ze dat wel eet...

xx ing

Hoi Ing,

Als ik jou was zou ik wel plaszakjes halen om te kijken of ze nog wel voldoende plast. Kun je bij de apotheek halen (weekendapotheek).

Succes, hopelijk is ze snel weer de oude.

groetjes Mariska

gelukkig maar, je gaat je toch gauw zorgen maken als die kleintjes slecht drinken/eten..
hopelijk is ze over het ergste weer heen..
groetjes inge

Terug
Bovenaan