Help! Middagslaapjes

Hoi, Onze baby van nu 7 weken slaapt overdag erg weinig. Het is een actief mannetje en hij wil altijd overal bij zijn… Als ik hem ‘s middags , na voeden en spelletje , in bed leg is hij na 20/30 min alweer wakker en valt hij eigenlijk niet meer in slaap. Iemand tips ? Ook in de avond een slaapje doen is een probleem.. hij heeft er gewoon geen zin in! We hebben wel soort ritueel voordat hij naar bed gaat maar het helpt nog niet echt. ‘S nachts slaapt hij wel redelijk goed!<br />
 
Wandelen? In de draagstoel? Slapen bij jou, in ik de box, in het grote bed, etc?? 
Misschien gaat dat beter dan het bedje? Met 7 weken hoeft écht niet elk slaapje in bed. Prima als dat 1x per dag lukt en dat dat in de nacht lukt, verder mogen ze nog gerust lekker ergens anders slapen!
 
Wandelen? In de draagstoel? Slapen bij jou, in ik de box, in het grote bed, etc?? 
Misschien gaat dat beter dan het bedje? Met 7 weken hoeft écht niet elk slaapje in bed. Prima als dat 1x per dag lukt en dat dat in de nacht lukt, verder mogen ze nog gerust lekker ergens anders slapen!
 
Bij 7 weken sliep onze baby ook veel in de box of wandelwagen.
Slapen in de avond is rond die leeftijd altijd een drama. We Ik lieten haar gewoon beneden en zodra wij naar bed gingen, dan ging zij ook naar bed.
 
En idd,de eerste 3-4 maanden sliepen ze s avonds hazeslaapjes op de arm beneden en gingen ze pas rond 23:00 echt naar bed voor de nacht. Dat is ook heel normaal de eerste maanden. Vaak hadden ze krampjes en liepen we urenlang rondjes in huis en hoopten we dat ze ergens even een half uurtje/uurtje sliepen op de arm. Pas rond 23:00 waren ze klaar voor hun bedje.
Dat gaat allemaal echt vanzelf over rond de 4 maanden. Dat regelt zich echt vanzelf weet ik ondertussen na 2 kinderen. Gewoon lekker bij je houden, een baby is de eerste maanden gewoon het liefst 24/7 bij jou en ja, dat is soms erg vermoeiend want het gaat almaar door. Ik was dolblij toen ze rond de 4 maanden om 20:00 gingen slapen en ik de avond weer voor mezelf had!
 
Is hij misschien juist oververmoeid? Het kan soms lijken dat ze heel actief en alert zijn, maar het tegendeel is waar. Rond die leeftijd hebben ze een wakkertijd van ongeveer 1,5 uur incl voeden. Probeer hem daarna wakker weg te leggen en geef hem even 20 min om in slaap te vallen. Probeer een verkort ritueel met de slaapjes overdag.
 
Als ik het zo lees is hij juist oververmoeid en komt hij daarom niet in slaap.

Hier een zoon van 7 weken. Hij slaapt als een roosje in zijn eigen bedje (met slaapzak aan en deken eroverheen strak ingestopt).
Kijk wanneer hij wakker wordt en heb dan een vast ritueel. Hier is het: schone luier - fles - 15 min uitbuiken op de arm - slaapzak aan / bedje.

De ene keer leg ik hem wakker in bed, de andere keer slaapt hij al op mijn arm. Hier de regel maximaal 1 uur wakker en dan weer terug naar bed.
 
Terug
Bovenaan