HELP mieren!!!!

Hoi

Het is weer zover de mieren zijn weer in aantocht. Verschrikkelijk.
Overal waar maar een beetje zoetigheid ligt zijn ook zij aanwezig.
En aangezien je wel eens zoetigheid over het hoofd ziet met een kind kun je er niet omheen als je er vatbaar voor bent hahahaha.
Weet er misschien iemand of er ook kindvriendelijke mierenlokdoosjes zijn?
Ik moet toch wat.
Of heeft iemand anders een kindvriendelijk alternatief?
Hopelijk weet iemand iets.
Ik word er nu al gek van en het is nog niet eens zomer.

Groetjes Judith

haha, sorry ik moet erom lachen, maar het is natuurlijk niet grappig! Je bedoelt dat ze in het huis zitten?
Volgens mij zitten er geen nesten in huizen, maar  komen ze in grote kolonnes het huis binnen op zoek naar eten.
Je zou dus moeten ontdekken waar ze je huis in gaan en daar de gaten dichten of daar (buiten dus) de chemische lokdoosjes zetten. Wel opletten dat ook honden ze niet op kunnen eten, want echt dat doen ze soms!
Kleinere groepen van mieren kunnen niet overleven dus er moet ergens een groot nest zijn.

Alle biologisch afbreekbare producten doen wel iets maar meestal niet voldoende.
Op zoek naar de bron dus!

groetjes Elke

oh, bah! Nu al...

Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat mieren een hekel hebben aan kaneel; een streepje kaneel strooien op hun doorgaande weg (bijvoorbeeld bij de drempel van je keukendeur), zou ze dan tegenhouden.
Maar of dit een broodje aap-verhaal is of echt werkt; geen idee! Kaneel is in ieder geval kindvriendelijker dan de chemische doosjes en poeders.

Sterkte!!!

Jacoline.

wij hadden het net buiten de deur,en toen we oude stuivers neerlegden ging het gelukkig over...maar ik heb de 1e ook alweer gezien binnen dus het begint inderdaad:(

groetjes nienke

Terug
Bovenaan