HELP MIJ, HOE VERDER?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een heleboel vragen!
Ik zal eerst mijn verhaal kort uitleggen. Ik ben 1997 1 eierstok kwijtgeraakt door een OK ivm cystes. Vanaf 97 tot begin 2006 heb ik de pil geslikt. Begin 2006 ben ik gestopt en na lang wachten heb  in juni 1 keer gemenstrueerd. Nu ben ik gisteren naar de gyneacoloog geweest en deze veteld mij dat ik PCO hen aan mij eierstok die ik nog heb. Nu wil hij eers kijken of er geen verklevingen zijn door de vorige twee OK d.m.v. een HSG of een laparascopie. Vervolgens kunnen wij het traject in van hormonen of als er verklevingen zijn spreken we al over IVF. Hij liet  betreft  de  keuze HSG of laparascopie aan mij over en ik moet hier de komende week over nadenken. 9 oktober staat er een gesprek gepland, waarin alles uitgeleg gaat worden.Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie mij aan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben door alles erg geschrokken.........

Groetjes Vera

Hoi Vera,

Vervelend allemaal wat je al hebt meegemaakt. Zlef heb ik een HSG gehad (was bij mij kortdurend pijnlijk) maar ik hoorde recentelijk van een andere gyn dat hij meestal een kijkoperatie (laparascopie) doet omdat je met een HSG niet alles ziet.... Dus ik zou denk ik gaan voor de kijkoparatie omdat je dan wat meer zekerheid hebt. Het is natuurlijk wel (iets) ingrijpender als ik de berichten van anderen lees. Maar daar  kan ik zelf niet veel over zeggen omdat ik die ervaring niet heb.  

Sterkte met de beslissing en alles wat komen gaat. Ik hoop dat je er wat  aan hebt.

Groetjes Belle  

Hi Vera,

Jeetje wat een nieuws zeg. Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet doen. In elk geval afgaan op je gevoel, jij moet doen wat voor je gevoel het beste is. Ik heb zelf een HSG gehad en toen moest ik voor dat men met IUI ging beginnen ook nog een laprascopie.. achteraf had ik liever de HSG dan niet gehad, men ging immers dat ook nog weer bekijken tijdens de laprascopie. Maar goed het is beide te doen, geen pretje maar niet onoverkomelijk. Vraag anders je gyn nog even of er een grote kans is dat ze na HSG toch ook een laprascopie willen doen, in dat geval zou ik nl. echt voor de lapra kiezen. Ben je in 1x klaar. UIteindelijk zul je alleen toch echt zelf de keuze moeten maken. Heel veel sterkte daarbij en ik hoop dat je na de HSG/Laprascopie snel met IUI of IVF kunt beginnen en dat daar een prachtig kindje uit voort mag komen.

Sterkte.

Scorpy

Dankje wel voor jullie berichten!
Mijn gevoel zegt ook laprascopie alleen weet ik niet of je dan ook weer een verhoogd risico op verklevingen hebt.
Ik vind het in iedergeval fijn om jullie ervaringen te lezen en dat op zich HSG ook nog wel mee valt.
Ik heb geen idee wat mij de komende tijd allemaal te wachten staat (ik heb na gisteren ook nog niet zo op het forum kunnen lezen), maar ik wens jullie ook in iedergeval veel sterkte met alles. We moeten de moed er maar in houden, want moed verloren is half verloren!

Veel liefs Vera

Hoi Vera,

Welkom , al is het natuurlijk niet leuk om hier te moeten zijn, maar het is wel gezellig hier.
Ik heb zelf eerst een HSG gehad en voordat we met IUI gingen starten een laproscopie. De HSG vond ik geen pretje (een hel zeg maar gerust), was zeer pijnlijk bij mij. Maar gelukkig wel een positieve uitslag. Bij de laproscopie kijken ze alles na, dus dan weet je meteen hoe alles er van binnen aan toe is. Je hebt dan zekerheid, ze hoeven niet meer te gissen naar alles. Gelukkig weer een positieve uitslag. Bij mij is tijdens de laproscopie weer de eileiders doorgespoten. Dus ik had liever die HSG niet gehad.

Ik zou als ik jou was voor de laproscopie kiezen, en vragen of ze dan meteen een HSG willen maken. Je ligt er dan toch. Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Na de operatie voel je je even rot, een weekje thuis blijven, en daarna heb je zekerheid en kan je als het goed is beginnen met alle behandelingen.
Denk er goed over na samen met je mannetje.

Succes

Kruimel

Hoi Vera,

Ik heb zelf een lacaroscopie gehad. Kan niet anders zeggen dat ik dat als voorkeur zou kiezen. Wat ik van meerdere meiden hier lees is dat ze eerst een (pijnlijke) HSG hebben gehad en dan alsnog een kijkoperatie. Geef mij die kijkoperatie dan maar waarin de HSG wordt gedaan. Zo heb je wel uiteindelijk zekerheid en hoef je maar 1 keer te gaan.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes

Nicole

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken en meeleven. Ik denk inderdaad dat ik voor laparascopie ga, mits het risico op verklevingen niet te groot wordt.
 Ik leef nog wel een beetje in een roes, ging naar de gyneacoloog met de gedachten dat ik een pilletje voorgeschreven zou krijgen en klaar, maar ja dat liep anders. Maar dat zullen jullie ook allemaal hebben ervaren. Ik heb jullie verhalen nog niet gevolgd dus geen idee wat jullie allemaal al doorgemaakt hebben.Het is vast niet altijd even makkelijk geweest.

Ik was eerst niet van plan op een forum te gaan kijken, maar kon de verleiding toch niet weerstaan. (ik was bang dat ik ontmoedigd zal raken door alle verhalen). Nou, ik wens in iedergeval iedereen heel veel sterkte en geluk toe en tot snel.

Liefs Vera
ps moed verliezen is al half verliezen

Terug
Bovenaan