Help mij!

A

Anoniem

Guest
Goededag meiden.

Een tijdje geleden heb ik al een stukje hier geplaatst over tempen maar daar kreeg ik helaas weinig reactie op...
Ik wil graag gaan beginnen met tempen maar weet niet hoe ik moet beginnen.
Ik was de 18e januari ongi geworden en daar was ik de 22e al weer klaar mee.
Nu zitten we op de 25e, kan ik dan nog beginnen met tempen?
maar dan heb ik een paar punten.
- ik ben niet iedere dag op de zelfde tijd wakker maakt dat uit?
- je moet tempen als je nog in bed ligt, wat als je al bent wezen plassen?
- wanneer kan je zien of  er  een eitje komt?
- wanneer moet je temp hoog of laag zijn.

Ik heb echt heen idee hoe het te werk gaat dus iedereen die info heeft, het is allemaal welkom.

Alvast bedankt
Noomie22, 23 jaar, ronde 12, eerste kindje.

Sorry, ik kan je niet helpen. Ik weet het wel min of meer door wat ik hier op de site heb gelezen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik ben bang dat ik je niet het beste advies kan geven. Maar, geen zorgen, er zitten hier heel wat doorgewinterde meiden die wel alles weten van temperaturen, dus ik weet zeker dat je een goed antwoord gaat krijgen!

Succes meid!

Liefs Wan

hoi noomie

ik ben sinds kort ook aan het temperaturen. ik heb begrepen dat je moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie. maar ik ben ergens midden in mijn cyclus begonnen. ik dacht ik begin maar vast kan nooit geen kwaad dacht ik. wat betreft jouw vragen;

-ik zet elke ochtend om 7 uur mijn wekker, ook in het weekend en ook als ik bijv om half acht mijn bed pas uit hoef. daarna ga ik dan gewoon weer slapen.

-als mijn wekker dan gaat dan temp ik meteen en daarna ga ik pas plassen. soms moet ik bijv om 6 uur plassen dan doe ik dat gewoon.

-als je temp omhoog gaat dan is je eisprong al geweest dus je moet min 2 maanden temp om te weten wanneer jouw eisprong is want als je temp omhoog gaat dan ben je al te laat.

- als ik het goed heb dan blijft je temp na de eisprong hoog en als je zwanger bent dan zakt hij ook niet meer. als je niet zwanger bent dan zakt je temp weer voordat je ongesteld wordt.

ik hoop dat ik alles goed heb opgeschreven en als iemand nog meer kan aanvullen dan graag!!!!
ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

xx moon

Heb je ook al ovulatietesten geprobeerd? Die kosten wel wat, maar is misschien een duidelijkere methode dan tempen?!

Groetjes,
Jetje

Hallo,

Nog een paar puntjes erbij

* ziekte bv griep verkoudheid noteren
* slijm bijhouden help ook eisprong bij helder goed trekbaarslijm( je voelt je dan nat van ondere)
* bij midden in de nacht bv 3 uur gewoon gaan plassen maar moet je bv een uur voordat je het bed uiy moet temp dan een paar keer ( maakt het dan geen verschil met je uit bed gaan temperatuur ) hoef je dit niet meer te doen.
* je partner of jezelf ka het verschil in je baarmoederhals voelen.
baarmoeder ligt dieper en voelt als een bultje aan als je niet vruchtbaar bent.
baarmoeder ondiep en een spleetje te voelen met helder slijm ben je vruchtbaar.
dit kan +/- 2 dagen duren daarna gaat je temp omhoog.
* altijd dezelfde temperatuurmeter gebruiken en op dezelfde plaats.
* probeer dezelde tempeatuur in je slaapomgeving te houden heeft ook invloed om je lichaamstemperatuur.

heel veel succes er mee

geef klusdatum aan op je grafiek .

nanda1977

Terug
Bovenaan