help,mijn baby heeft zo'n honger!!!

ik begin hier een beetje wanhopig en vermoeid te worden.de eerste 2 weken zat boas netjes op 7 flessen van 100cc.de laatste week zijn dat er stiekem 8 geworden.snachts komt hij om de 4 uur en overdag haalt hij dat weer in door om de 2,5 uur te komen en zo'n 2 keer per dag(nu en na de fles van 20/21 uur)heeft hij na de fles nog honger.speen geven helpt niet,hij heeft gewoon echt honger.volgens het schema v het consultatiebureau mag hij tussen de 480 en 660 cc verdeeld over 6 voedingen.maar hij krijgt dus 8 keer 100,soms 110!en nog niet tevreden.ik heb dit ook al voorgelegd aan het cb.zegt ze;dan probeer je 110cc om de 4 uur.4 uur?!?!mijn kind rammelt na een uur alweer!!hij krijgt momenteel friso hypo-allergeen,ivm borstvoeding.maar nu ik daar mee gestopt ben,ben ik begonnen met overstappen op friso normaal.momenteel krijgt hij half half.zou de friso normaal hem misschien beter verzadigen als de hypo-allergeen?of zou hij voeding voor hongerige baby's moeten hebben?dat is ook wat,weer switchen....zucht..
en aan het cb heb ik dus ook niks.
boas moet echt minder hebben.het verzadigd hem niet,maar toch zit hij er vol van(tot een uur na de voeding beetjes spugen,persen en kreunen om scheetjes te laten.)bovendien is mama totall los
iemand tips?
groetjes kari

hoi,
wat vervelend en vermoeiend voor jullie beiden dat boas zo'n honger heeft!
Ik geef geen fles, maar volgens mij bestaat er ook een toevoegmiddel om flesvoeding zwaarder op de maag te doen voelen, waardoor kindjes langer verzadigd zijn. Iets in de trant van "johannesbroodpitmeel". Weet exacte naam niet, maar bij drogist of reformwinkel moeten ze dat wel weten.
Succes ermee!!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi Kari,

Ik zit met exact hetzelfde probleem, al zat mijn meisje toch al nooit in een ritme omdat de borstvoeding zo slecht liep. Toen we overstapten, combineerden we de borst met flesjes van ca. 110 cc. Dat ging even goed, Esther kwam iedere 3,5 uur. Toen ze weer vaker begon te komen, heb ik de bv er maar uitgegooid want ik dacht dat ze daar te weinig binnenkreeg. Dat hielp ook even, maar toen kwam ze overdag ook opeens weer iedere 2 uur. Toen overgestapt op nutrilon forte, maar zelfs toen kwam ze nog iedere 3 uur. En nu geef ik haar gewoon grotere flessen en ik zie wel waar het schip strandt...

Wat voor mij wel een eye-opener was: de grootte van die flessen baseren ze op de leeftijd, terwijl op de verpakking van nutrilon het gebaseerd is op het gewicht van je kindje. Flesjes van 100 cc zijn voor kindjes van onder de 3 kg. Gisteren heb ik ons meisje gewogen en ze bleek bijna 4,5 kg te zijn. Volgens de richtlijnen van nutrilon kreeg ze dus ook veel te weinig voeding binnen! (Voelde me meteen weer een rotmoeder...)

Kortom, ik bied gewoon maar een tijdje grotere flessen aan en zie wel rond welke hoeveelheid het stabiliseert. Ik laat mijn kind geen honger lijden...

Oh, wat bij mij ook scheelt (denk ik, want ik ben er vandaag pas mee begonnen): Esther werd vaak wakker en wilde dan eten, maar ze werd volgens mij dan niet wakker omdát ze wilde eten. Ze mepte zichzelf wakker of zo en als ze dan wakker werd, ja, dan wilde ze weer eten en liet zich echt niet afschepen met een speen. We hebben nu een bakerzak gekocht en in combinatie met die grote flessen zingt ze het nu alweer een tijdje uit in de wieg.

Succes!

Eveline

ps: Waardeloos he, die tips van het cb waar je écht niets aan hebt. Gaat allemaal over standaard-baby's. En wie heeft er nou een standaard-baby?!

Quinn is nu 1 maand oud. Weet nog niet wat hij weegt dat horen we vrijdag. Maar hij krijgt flessen van 130 ml. Eigenlijk moet hij 120 krijgen (ik geef similac trouwens, geen idee of daar per voedingsmerk ook nog verschil in zit), maar omdat hij vaker 's nachts langer doorslaapt krijgt hij vaak ook minder flessen, dus we geven hem gewoon 130.
Ik vind 100 cc dan ook erg weinig, maar weet dus niet of dat per merk voeding verschilt.
Om de 4 uur halen we hier trouwens ook niet altijd hoor. Maar om de 3 uur zou je kindje toch moeten halen.
Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

boas is 3 weken en weegt "pas" 3300 gram.bij de geboorte woog hij 2880 gram en onder de 6 pond moeten ze 7 voedingen per dag.vandaar de 100cc.vrijdag was ik op het cb en woog hij dus 3300 gram.goed gegroeid,maar is nog licht en 3 weken te vroeg,dus ik mocht de nachtvoeding nog niet weglaten(lukt ook niet,daar niet van).en op mijn vraag of hij misschien iets meer mocht,kreeg ik als antwoord;jawel,maar dan om de 4 uur.om bij die +- 700cc per dag te blijven.dat is ook wel voldoende voor zo'n kleintje,maar boas is gewoon niet verzadigd.hij begint veel te vroeg te schreeuwen om de fles en ik probeer in elk geval minstens 2 uur ertussen te houden maar als ik dan met de fles aan kom zetten drinkt hij zo gulzig dat hij knoeiend,half verslikkend,zeer luidruchtig drinkend binnen 10 minuten zn fles leeg heeft.dat is ook niet goed,maar rustiger laten drinken gaat niet.en kleinere spenen bestaan niet.en tussentijds boeren dan word ie boos omdat ie honger heeft en door wil drinken.zo kom ik dagelijks aan 8 flessen.vanmorgen heeft ie 2 keer   om de 2,5 uur de fles gehad en kwam toen weer na 2 uur.ik heb hem toen even laten huilen en toen is hij in slaap gevallen.toen heb ik hem een uur later maar wakker gemaakt voor de fles anders is t vanavond zeker feest.omdat ie toen net wakker was dronk hij wel heel rustig en is nu ook rustig en tevreden.ik gebruik nu geen h.a. meer,alleen normaal en ga vanavond een fles friso extra proberen.hopelijk komt hij snel terug op 7 flessen.lijkt me ook wat prettiger voor zn darmpjes.want hij heeft wel wat krampjes van al die flessen en hij spuugd ook steeds kleine beetjes.dus aan de ene kant krijgt ie teveel,maar heeft toch nog honger.
ingewikkeld he?ik snap ook wel dat het cb er niet veel mee kan.
hopelijk heeft hij snel baat bij de friso normaal in combinatie met extra.
alleen zonde van het halve pak hypo-allergeen wat ik nog heb staan.misschien kan ik daarvan af en toe een schepje ertussendoor gooien.doe ik nu maar heel even niet,anders word t echt een zooitje.
zucht..wat een geklooi..en ik ben zow moe.
wel fijn om te lezen hoe het bij jullie gaat.bedankt!!
groetjes kari

Hoi. Je kunt johannesbroodpitmeel proberen.
Dat is niet om hem een verzadigd gevoel te geven maar dan word de melk iets verdikt en kan hij niet zo snel drinken,de melk blijft dan ook beter in zijn buikje doordat het wat zwaarder is. Teun dronk ook zo snel dat hij zich verslikte,de halve voeding weer uitspuugde en nog een kwartier aan het gorgelen was. Ik heb nu ook de kleinste speen en doe op 140 cc ongeveer 2 1/2 schepje broodpitmeel,voor Teun werkt dit heel goed.
Wel pas toevoegen als de fles warm is anders klonterd het.
Ik hoop dat je snel de oplossing hebt gevonden!!! Volg je eigen gevoel en laat het cb maar kletsen hoor!! Die doen het alleen maar volgens het boekje en dat kan gewoon niet altijd (bijna nooit volgens mij maar ja)
Groetjes Mikkie.

hoi mikkie
ik had in de winkel de verpakking van johannesbroodpitmeel(wat een woord ook!)gelezen en daarop stond op vanaf 4 maanden.boas is pas 3 weken.ik heb nu friso extra.dat is hetzelfde als normaal maar dan met iets extra's wat het dikker maakt zodat ze langzamer drinken en het buikje langer gevuld blijft.in friso comfort zit ook johannesdinges,maar dat is tegen krampjes en spugen.zou het dan theoretisch gezien niet ook tegen hongergevoel moeten helpen?ik twijfelde of ik die zou pakken,omdat boas ook krampjes heeft.maar ik heb toch maar de extra gepakt.eerst maar eens de honger bestrijden en hopelijk wat meer slapen.
groetjes kari

Oh echt waar? Vanaf 4 maanden? Ik ga dadelijk meteen kijken,teun is nu 9 weken maar ik gebruik dit al zeker 5 weken op aanraden van het cb. Ik zou idd gewoon proberen wat je gevoel zegt. Als de melk wat dikker is komt het ook niet zo snel uit de fles.(en uit zijn maagje)
Ik hoop dat het werkt en anders kun je nog altijd extra broodpitmeel gaan gebruiken.
Succes hè!!   Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan