Help! Mijn baby huilt altijd als ik met haar op pad ga.

Mijn dochter (3 maanden) gaat meestal een uurtje na dat ze de fles heeft gehad naar bed. Dan begint ze te gapen en gaat ze zonder moeite slapen. Maar als ik overdag of s'avonds ergens heen ga en ze gaat in de maxi cosi of de wandelwagen met me mee, dan begint ze altijd heel hard te huilen en is dan ontroostbaar. Naar mijn idee is ze dan gewoon moe en wil ze naar bed en kan ze haar slaap niet vatten in de maxi cosi of wanderwagen. Ze wil alleen in haar bedje slapen en nergens anders.
Maar nu ben ik echt aan huis gekluisterd. Ik kan dus nooit bij iemand op visite met haar of even een boodschap doen zonder dat ze gaat huilen.

Herkent iemand dit?   En is dit normaal?
 
Hoi zwanger01,

wat vervelend voor je! De meeste moeders gaan juist met de kinderwagen wandelen, om hun kleintjes in slaap te krijgen.
Wellicht kan een consult bij de chiropractor of osteopaat helpen? Misschien, dat het hobbelen van de kinderwagen voor jouw kindje vervelend is?
Vraag het anders eens aan het consultatiebureau, misschien, dat ze daar nog tips hebben. Het zou fijn zijn, als je kunt gaan wandelen met je wondertje: die wil je toch aan de hele wereld laten zien!

Sterkte! Marijon
 
Er zijn wel meer kinderen die alleen slapen in hun eigen bed. Mijn oudste dochter heeft vanaf 4 maanden niet meer in de auto of kinderwagen geslapen.
Ze deed toen 2 slaapjes overdag en dan was ik thuis. Het is niet voor altijd. Je kindje gaat steeds minder slapen en kan steeds beter wakker blijven. Misschien kan je, als je op visite gaat een campingbedje meenemen en wil ze daar wel in slapen.
 
Hoi,

Lastig, ik denk dat je een beetje moet zoeken naar een prettig ritme voor je kindje. De eerste maanden ben ik niet eens op pad geweest met Fabienne, dit vanwege de vele prikkels, ze ook veel huilde. Ja, je bent dan meer thuis, veel zelfs maar dat is niet anders. Geleidelijk aan ben ik haar naar bed gaan brengen na de fles, slapen en daarna ging ik bv op visite of boodschappen doen. Ook deed ik 1 ding op een dag!

Ik ben er van overtuigd dat je hele jonge kindjes niet teveel moet meenemen van hot naar her. Fabienne slaapt een keer per dag, tussen de middag en voor de rest vertikt ze het. Ik doe haar gewoon in haar kinderwagen,  neem haar knuffel mee en in het begin hielp de speen enorm. Langzamerhand werd ze veel rustiger ....  

Suc6 ... Gr Esther      
 
Terug
Bovenaan