Help, mijn baby schopt steeds op dezelfde plek!

Hallo allemaal,

Mijn baby schopt me steeds op de zelfde plek. En dat ik rechts schuin boven tegen mn ribben aan. Maar nu krijg ik op die plek een beurs gevoel, en is het ook echt niet meer prettig als ze daar schopt. Ze heeft al behoorlijk wat kracht, soms is het een wedstrijdje dan blijft zij ook druk uitoevenen terwijl ik probeer zachtjes terug te duwen.
Is het mogelijk om het kindje te laten draaien?? Ze zit continu aan dezelfde kant.
Soms is het wel grappig, dan trapt ze zo hard dat mn borst beweegt.
Wie heeft er tips voor mij?
En, oja ik ben pas 25 weken zwanger, Maar ik denk door mijn lengte dat de baarmoeder op zn hoogste stand staat (tegen mn maag aan).
Bedankt,

Groetjes, Ris
 
Hehoi Ris,

Weet je waar de placenta ligt? Het kan namelijk zo zijn dat als de placenta rechtsvoor ligt, je alleen links voelt schoppen. En als de voorkeurshouding van je kindje met het hoofdje  naar beneden is, dan voel je het dus alleen linksboven schoppen.
Je kindje gaat liggen zoals hij/zij prettig ligt, daar kun je volgens mij  niet zoveel aan doen. Maar wat je kunt proberen is je hand rechts op je buik te leggen en zachtjes te masseren. Het kan zeker zo zijn dat je kindje je hand gaat opzoeken en dus van houding zal veranderen.
Bij mijn eerste zwangerschap gebeurde dit alleen als mijn man zijn hand op mijn buik legde, dus niet ik. Mijn huidige zwangerschap is nog niet ver genoeg om het uit te proberen.

Succes!
Greetz,
Leontine
 

Hoi hoi,

ik zou me geen zorgen maken hoor dat je de kleine vaak op dezelfde plek voelt. Ik heb dat ook héél vaak gehad. Dan schopte ze weken links en dan weer wat weekjes rechts. Als je de kleine maar voelt. En draaien kunnen ze niet, denk ook niet dat ze dat om deze reden proberen. Want zelfs als je kindje in een stuit zit, kunnen ze het pas proberen te draaien, wanneer je al ongeveer in week 36/37 zit.

Succes met de verdere zwangerschap!

Groetjes Cody
 
Mn placenta ligt netjes aan de achterkant. Dus ik voel de baby vrijwel overal goed bewegen.
Ik dacht omdat de baby nog veel ruimte heeft dat je het zelf op een of andere manier zou kunnen draaien.
Maar ik denk dat het niet anders is, misschien veranderd ze zelf nog een keer van houding. Ik denk inderdaad dat ze een voorkeurshouding heeft gevonden.
Is het dan zo als ze boven in tegen mn ribben trapt, dat ze dan met haar hoofdje beneden ligt? Ik ben daar wel benieuwd naar. Het is meestal wel zo dat het aan de rechterkant (van mij uit gezien) hard is en aan de linker kant zacht.
Ik heb echt geen iedee hoe ze dan in mn buik ligt.
Overigens reageert ze niet echt op aanrakingen. Eerst wel als ze dan trapte legde ik mn hand daarop en dan werd ze stil, maar dat gaat nu niet meer op. En zodra haar vader met mn buik bezig is, reageert zo ook bijna niet.
Is al een echt eigenwijsje, hihi.

Ris
 
Terug
Bovenaan