Help! Mijn baby van 4,5 mnd slaapt niet meer.

<p>Lieve moeders,</p><p> </p><p>dit is nacht 3 op rij vol onrust, maar vooral weinig slaap. Na een week doorslapen is het weer omgeslagen en heeft plaatst gemaakt voor nachtelijke chaos. De moed begint me in de schoenen te zakken... onze lieve baby van 19 weken (4,5 maand) wilt niet meer slapen. Overdag zijn het hazenslaapjes en ‘s nachts is het vanaf half 3 bal. Ieder half uur kunnen we er uit. Hij is soms wel klaar wakker! Honger? Nee. Hij weigert eten. Dat zit wel snor. Sinds een week zijn er wel een hoop veranderingen geweest waarna hij ook niet meer wilde slapen.</p><p>- eerste keer naar het kdv</p><p>- ‘s nachts geen fles meer willen</p><p>- super verkouden</p><p>- hij kan plotseling tijgeren en dit gaat dus 24/7 door</p><p> </p><p>Ik was opgelucht dat we het laatste sprongetje hadden gehad en het leek ook ontzettend goed te gaan. Maar nu dit... ik weet het gewoon even niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Mijn dank is heeeeel groot!</p>

Geen tips, alleen: Accepteren...! 
Het hele eerste jaar bestaat uit weken van wel/niet doorslapen en nachtelijke feestjes. Soms gaat het een paar nachten/weken goed en dan is het weer ruk. Met mijn dochter van ruim 11 maanden is het net zo. En bij mijn dochter van bijna 3 jaar is dit de eerste 1.5 jaar ook zo geweest. Baby's slapen nou eenmaal niet vaak door, gebroken nachten en nachten met heel weinig slaap horen erbij ;)

Ik bedoel te zeggen dat als je baby eenmaal een weekje doorslaapt,  dit niet meteen zo blijft. Geniet va nn elke nacht dat je wel een paar uur kunt doorslapen en verwacht niet teveel van de volgende nacht!

Rond deze leeftijd kan je ook te maken krijgen met de slaap regessie van 4 maanden! Die heb ik zelf ook als heel heftig ervaren er waren nachten bij dat de kleine wel om het uur wakker werd... Maar zo gauw het begon zo was het ook weer voorbij dus we komt een einde aan! Google het ook maar eens slaap regessie 4 maanden! Succes 

Ik weet dat wij ook veel last hebben gehad van de 4 maanden slaapregressie. Kindjes krijgen meer moeite slaapjes aan elkaar te koppelen. Eigenlijk slaapt een baby nooit door, net als een volwassene. Maar hij word overdag na 30 a 45 minuten een soort wakker en valt daarna in de nieuwe cyclus. Snachts is zo'n cyclus langer, 1,5 tot 3 uur. 
Als hij jou, een fles, een speen oid nodig heeft in slaap te vallen, ga je dat merken bij de 4 maanden slaapregressie (bij ons was dit merkbaar). Je kunt het inderdaad proberen te accepteren. Want wat CvB ook zegt, gebroken nachten horen erbij.
Je kunt wel iets doen om het proberen te verbeteren maar daar moet je dan echt voor kiezen. Wij hebben mijn zoontjes speen weggenomen vanaf die regressie en slaaptraining gedaan (pas bij 6 maanden hoor, maar toen zaten we al 1,5 maand in ellende). Hij leerde zonder speen in slaap te vallen en sindsdien kan hij zelf zn slaapjes koppelen.
Inmiddels kan hij staan en is dat ons volgende probleem geworden haha. Hij staat nu midden in de nacht ineens rechtop in bed en kan niet zelf naar beneden. Dus we moeten er weer 10 x per nacht uit. Ach. Zo heb je steeds weer wat. Kan moeilijk zn benen weghalen ?

T is hier nu net als bij Prilgelukgeptember. Mijn dochter kan nu ook staan en gaat 15x per nacht staan in dr bed en is dan direct klaarwakker. Daar kun je weinig aan doen. Ik probeer altijd 1x per nacht een flesje van 90cc te geven en meestal slaapt ze daarna weer een paar uur diep. Maar lang niet altijd.
Soms slaapt ze een hele week door en dan weer een week lang bijna elk uur wakker. Na 2 kindjes ben ik wel achter dat het gewoon erbij hoort. En ja, sommige mensen hebben geluk dat hun kindjes doorslapen met 8 weken en ALTIJD doorslapen. Maar ik niet hoor, haha. Ik heb gewoon nachtbrakers en dat hoort er blijkbaar gewoon bij in ons gezin.
Als ik er al 6x heen gelopen ben in een nacht, neem ik haar vaak tussenin en dan slaapt ze wel. Dat gebeurt elke week 1x denk ik. Dat werkt voor ons gewoon het beste. Zoek een manier die voor jullie werkt! Maar verwacht niet dat je kindje altijd door zal slapen, sommige weken zijn gewoon prut... volgende week kan het weer anders zijn!

T is hier nu net als bij Prilgelukgeptember. Mijn dochter kan nu ook staan en gaat 15x per nacht staan in dr bed en is dan direct klaarwakker. Daar kun je weinig aan doen. Ik probeer altijd 1x per nacht een flesje van 90cc te geven en meestal slaapt ze daarna weer een paar uur diep. Maar lang niet altijd.
Soms slaapt ze een hele week door en dan weer een week lang bijna elk uur wakker. Na 2 kindjes ben ik wel achter dat het gewoon erbij hoort. En ja, sommige mensen hebben geluk dat hun kindjes doorslapen met 8 weken en ALTIJD doorslapen. Maar ik niet hoor, haha. Ik heb gewoon nachtbrakers en dat hoort er blijkbaar gewoon bij in ons gezin.
Als ik er al 6x heen gelopen ben in een nacht, neem ik haar vaak tussenin en dan slaapt ze wel. Dat gebeurt elke week 1x denk ik. Dat werkt voor ons gewoon het beste. Zoek een manier die voor jullie werkt! Maar verwacht niet dat je kindje altijd door zal slapen, sommige weken zijn gewoon prut... volgende week kan het weer anders zijn!

Terug
Bovenaan