Help mijn baby van 4 maanden draait in de nacht na zijn buik

<p>Hai Dames, onze baby Joe slaapt overdag op de buik. En hij slaapt in dd nacht bij mij in bed ( hij was een huilbaby) maar het gaat nu iets beter dus ik dacht ik probeer het in zijn eigen bedje een keer. En ik zie nu op de camera dat hij zicht gelijk naar de buik heeft gedraaid. Als hij naast mij slaapt dan slaapt hij op zijn rug of zij. Ik heb hem al 2 keer op de rug gedraaid maar het heeft geen zin hij draait terug. Hij is nu 4 maandjes oud. Ik vind dit dood eng snachts. Ik zit bijna te denken om hem weer bij mij te nemen. Ik heb al een <span style="color: #424242; font-family: Vista, sans-serif; font-size: 15px;">AeroSleep in zijn bedje maar ik vind het nog steeds dood eng. Wat moet ik doen? </span></p>

Hai, ik herken jouw gevoel heel goed, dat deed ons dochtertje ook. Ik draaide haar vaak meerdere keren per nacht, soms werd ze wakker en dan hadden we feest :)
Ik heb destijds direct een slaapzak gekocht zodat ze iig niet met haar hoofd onder haar dekentje vast zou komen te zitten. Het is even spannend maar na een tijdje krijg je er wel vertrouwen in!
Succes! 

Dat doet mijn dochtertje ook! Schrok daar in het begin behoorlijk van. Meteen volgende dag een aerosleep matras gekocht. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat ze gewoon kan ademen. Wel belangrijk om ook de bijpassende hoeslakentjes er bij te hebben. 
komt goed! Lekker laten slapen en zelf ook wat rust pakken. 

Als ze sterk genoeg is om te draaien, is ze ook sterk genoeg om haar hoofdje te draaien als ze moet ademen.
Je gaat t toch niet tegenhouden, dan slaap je zelf niet meer ‘s nachts...

Je houd het niet tegen.. 
Onze zoon sliep ook al heel vroeg op zn buik. Sliep veel beter, dieper en langer!
Nu 1,5 en slaapt nog op zn buik.
Slaapzak aan, dekens uit bed. Komt goed ??

Kan hij goed z'n hoofd omhoog houden? Zo ja, komt het echt goed! Het is heel lastig, maar vertrouwen hebben dat hij het oplost als hij met z'n mond/neus naar beneden zou liggen. Zoals mijn man (type nuchtere arts) steeds maar zei: ook baby's hebben een sterke overlevingsdrang en zullen alles doen om adem te kunnen halen - hij zal heus niet zomaar stikken. Ik vond het zelf ook eng en stond de eerste paar dagen regelmatig naast zijn bed en gluurde continu op de camera maar het is helemaal goed gegaan.

Terug
Bovenaan