Help mijn baby wil niet meer eten

Mijn kleine van 15 weken is al heel de week ziek; hoesten en spugen... vercshillende artsen al bezocht en eigenlijk moet hij gewoon uitzieken maar hij gaat steeds slechter eten. Ik krijg er hogstens 100 in per 2 uur maar vaak ook maar 60 of 80
Ik heb ook al wat water geprobeerd of thee maar tevergeefs hij wil nix, nu zit ik er aan te denken wat pap te maken kijken of hij dat lust maar hijs eigenlijk te jong... het cb wilde ook liever geen diksap eigenlijk pas met 6 maanden zeggen ze... heb het niet gevraagd van de pap zal ik maandag ff doen maar wat denken jullie? tips???
 
100 ml per twee uur is nog meer dan voldoende. Dan krijgt je zoon nog zat binnen. Als het iedere keer maar 60 ml is, wordt het oppassen.
Ik neem aan dat de artsen uitgelegd hebben wat de uitdrogingsverschijnselen zijn waar je op moet letten.
Je kan ook nog ORS voor zuigelingen proberen tussendoor te geven. Ik zou geen pap geven, daar zit je zoontje sneller vol van en dan drinkt hij nog minder.
 
Ik zou hem ook veel melk aanbieden en goed letten op uitdrogingsverschijnselen. Veel meer kan je eigenlijk niet doen. Ik zou ook niet beginnen aan pap, dat zal hij waarschijnlijk toch niet nemen. Probeer het gewoon met z'n melk, hoe moeilijk het ook is. En als je twijfelt of hij genoeg binnenkrijgt: huisarts of huisartsenpost bellen. Liever een keertje teveel gebeld, dan een uitgedroogd kind. Maar zo ik het lees, krijgt hij nog voldoende binnen.

 
Terug
Bovenaan