help mijn borsten lekken!!

hoi hoi

gisteren in mijn bh zag ik aan een kant een gele stip in mijn bh zitten en dacht he wat is dat nou, maar het antwoord kwam sávonds toen ik al in bed lag, opeens voelde ik wat nats en ik deed het licht aan en zag twee ronde vlekken op mijn t-shirt waar mijn tepels zitten...........................

waauwa wat is dat nou weer, nou ws dus al melkproductie...

-is dit niet erg vroeg, ben vrijdag 29 weken zwanger en het is mijn eerste.....
-heeft dit gevolgen voor mijn verdere zwangerschap, heb je nu kans dat je eerder gaat bevallen ofzoiets
-wat kan je er aan doen, heb nu maar in mijn bh geslapen maar dat is ook niet alles...
-moet je dit meteen melden bij vk...

hoop dat iemand antwoord op mijn vragen heeft, want dit is nieuw voor mij

liefs tobi.............
vind het allemaal maar raar hoor......

of je het moet melden dat weet ik niet, maar het hoort er wel bij en doe aub gelijk je bh uit tijdens het slapen. dat is zoooooo slecht voor je meid niet meer doen he.

Hoi Tobi,

Het is heel normaal hoor. Mijn vriendin had dat vorig jaar vanf de 26 weken al. Ze heeft het gemeld bij de verloskundige. Het heeft geen gevolgen voor de rest van je zwangerschap en er is ook niets aan te doen. Het wil ook niet zeggendat dadelijk eventuele borstvoeding goed op gang komt.
Ik zelf ben nu 15 weken en 3 dagen zwanger van mijn tweede kindje. Ik gaf mijn oudste tot 4 weken geleden nog borstvoeding. Dit heeft bij mij nu tot gevolg, dat ik nu al lekkende borsten heb.
Ik zelf vind het niet prettig ommet een bh aan te slapen, zeker niet met het warme weer. Ik leg liever een handdoek opmijn bed. Er zijn bij de drogist "nursing pads" te koop. Dat zijn rondjes, die je in je BH legt om doorlekken te voorkomen. Misschien heb je het nog niet hodig en  je kunt ook een zakdoekje gebruiken hoor.
Sterkte ermee en nog een fijne zwangerschap

Patricia

Hoi Tobi,

Zo kom je nog eens voor verrassingen te staan, hè (hihi)!Het lijkt heel raar, maar het hoort er gewoon bij, hoor! Je gaat er niet sneller van bevallen oid. Ik heb het bij mijn eerste ook rond die tijd gehad, maar ik beviel 15 dagen 'te laat'! Bij mij hield het na een poosje ook weer op, maar het kan wel weer spontaan beginnen als je bijv. aan het vrijen bent! ( ik vond het nog wel eens , maar je doet er gewoon niks aan!!) Als je wilt, kan je natuurlijk al zoogcompressen gebruiken, zodat je niet in zo'n !!!! situatie terecht komt!

Groetjes, mamavanLucas

Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Is echt heeeeeeel normaal en betekent niets ergs of zo.
Tijdens de zwangerschap maken je borsten zich helemaal klaar om borstvoeding te gaan geven. Dus worden de melkkliertjes ontwikkeld.
Zelf vond ik de paar druppeltjes die ik lekte niet zo erg, want ze kwamen gelukkig niet door mijn bh heen. Sterker nog, ik vond het zelfs wel een prettig idee dat de melkkliertjes in mijn borst goed aan het ontwikkelen waren en dat ik blijkbaar in staat was om melk te produceren (99% van de vrouwen is in staat om voldoende  melk te maken, maar bij je eerste ben je toch altijd wat onzeker...).

Groetjes,
Helena

ik vergat er bij te zeggen dat ik de eerste keer zoiets van oke? is het nou wel of niet zo ver? maar wees blij want je kan   het idd zien zoals mijn voorgangster zegt dat je goed aan het ontwikkelen bent

hoi hoi

goh wat een snelle reacties....fijn hoor en bedankt...

nu niets meer, raar he dat je van zulke dingen even weer uit evenwicht wordt gebracht, vind het maar niets die plekken in mijn pyama...........

maar ben blij dat ik niet de enige ben en inderdaad het is weer een teken dat je lichaam goed aan het ontwikkelen is...

maar wat doen jullie dan snacht aan/om om lekken te voorkomen..

liefs tobi

Terug
Bovenaan