help mijn broer luistert niet

hallo ik zit met een probleem als mijn zoontje bij mijn broer is mag alles en kan alles
met de meeste dingen heb ik geen probleem maar hij neemt hem in de auto overal mee naar toe zonder hem vast te zetten ik heb hem al heel vaak gezegt dat dat gevaarlijk is
maar hij luistert niet ik ben zelfs al een keer bij hem weg gebleven maar dan word mijn zoontje heel verdrietig en word hij ontzettend druk wat voor adviezen hebben jullie voor mij
 
Ik zou zeggen: Als hij je zoon nog 1 keer vervoert zonder hem vast te zetten dan was het de laatste keer dat je hem achtergelaten hebt!

Het is levensgevaarlijk (en per 1 maart verplicht om een kind veilig te vervoeren).

Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt. Jij moet je zoon beschermen en niet je broer. Ik snap trouwens niet dat je broer dit doet. Geeft hij dan zó weinig om zijn neefje (en om de regels van zijn zus).


 
Hoi,

Ik ben het helemaal met Petra eens.
Het is gewoon levensgevaarlijk en onverantwoordelijk wat hij doet.
En ik vind dat jij daar,  als zijn moeder,mede-verantwoordelijk voor bent.
Als ik zou weten dat mijn kind bij iemand los in de auto zou zitten, was dat gelijk de laatste keer. Broertje of geen broertje.
Het is natuurlijk zielig dat de kleine er verdrietig van word als hij er niet meer heen mag,  maar probeer het hem eens uit te leggen. Op een kinderlijke manier.
Ik weet niet hoe oud je broer is maar als hij op deze manier zijn neefje vervoerd zou ik het hem misschien ook op een kinderlijke manier uitleggen.
Ik vind dat namelijk geen volwassen gedrag.

Mirella
 
Daar was ik ook gauw klaar mee; ik zou mijn kind niet meer alleen met hem laten.
Je kunt als je daar bent, gewoon bij hem blijven en je kunt je broer ook vragen om bij jullie te komen.
Je moet wel duidelijk zijn; vertel hem dat je het zo wilt, omdat je bang bent voor de veiligheid van je kind!

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan