help mijn dochter (3,5jr) word steeds wakker nachts

<p>Help mijn dochter (3,5 jr) word steeds wakker nachts!</p><p>En ook steeds rond de zelfde tijd om 12 uur of 1 uur en dan niet meer in der eigen bed te krijgen zelfs na 2 uur bezig geweest te zijn met terug leggen enz.</p><p>Mijn man ik zijn een beetje radeloos aan het worden en het begint energie te kosten.</p><p>Daarnaast ben ik ook nog eens 30 weken zwanger van de 2de.</p><p>Het begon eerst heel onschuldig.</p><p>Ze was een beetje ziek, nachtmerrie, krokodil onder der bed, het slechte weer buiten, plassen, dorst enz. maar nu gewoon zomaar.</p><p>We hebben geen idee hoe het komt.</p><p>We zijn zelfs al met de middag slaapje gestopt in de hoop dat ze zou omvallen en de hele nacht zou doorslapen maar helaas.</p><p>Heeft iemand van jullie tips hoe we dit moeten aanpakken!</p><p>Want ik trek dit niet zo langer meer.</p><p>gr taart</p><p> </p>
 
Pittig he, als je zelf ook zwanger bent...
Mijn oudste dochter is wat jonger (bijna 2 jaar) maar ze heeft ook flink gespookt s nachts een paar maanden terug. Toen was ik ook zwanger van mijn tweede kindje. 
Ik ging er 1x heen, slokje drinken geven en haar kalmeren en daarna niet meer. Dat was een paar nachten doorzetten en toen sliep ze weer. 
Jouw dochter slaapt vast in een peuterbed en komt er zelf uit? Dan zou ik haar elke keer rustig terug leggen in haar bed en steeds hetzelfde zeggen: Ga maar lekker slapen. Tot morgen. Of zoiets.
Niet boos worden, niet met haar praten, geen antwoord geven op vragen. 
Het is een manier van (negatieve) aandacht vragen wat ze doet. Leuk toch, steeds naar papa/mama toe en aandacht krijgen?
Hoop dat je er wat aan hebt. Consequent zijn is moeilijk maar de aanhouder wint!
Ik heb er nu een dochter bij van 5 weekjes oud en ben zo blij dat mijn oudste dochter weer gewoon slaapt... aan een baby heb je je handen al vol s nachts!
 
 
Pittig he, als je zelf ook zwanger bent...
Mijn oudste dochter is wat jonger (bijna 2 jaar) maar ze heeft ook flink gespookt s nachts een paar maanden terug. Toen was ik ook zwanger van mijn tweede kindje. 
Ik ging er 1x heen, slokje drinken geven en haar kalmeren en daarna niet meer. Dat was een paar nachten doorzetten en toen sliep ze weer. 
Jouw dochter slaapt vast in een peuterbed en komt er zelf uit? Dan zou ik haar elke keer rustig terug leggen in haar bed en steeds hetzelfde zeggen: Ga maar lekker slapen. Tot morgen. Of zoiets.
Niet boos worden, niet met haar praten, geen antwoord geven op vragen. 
Het is een manier van (negatieve) aandacht vragen wat ze doet. Leuk toch, steeds naar papa/mama toe en aandacht krijgen?
Hoop dat je er wat aan hebt. Consequent zijn is moeilijk maar de aanhouder wint!
Ik heb er nu een dochter bij van 5 weekjes oud en ben zo blij dat mijn oudste dochter weer gewoon slaapt... aan een baby heb je je handen al vol s nachts!
 
 
Hier hebben we een slaaptrainer aangeschaft van Philips. In de nacht kan het maantje aan en dan is het iets minder donker. Als ze dan uit bed mag dan schijnt een zonnetje. Voor dorst heeft ze altijd een 360 munchkin beker in haar bed staan. Met water uiteraard. 
En inderdaad, de eerste week gingen we heen 'de maan is aan, wij gaan slapen' en dan gingen we weer. En even negeren. Nu slaapt ze weer als een roosje. Heerlijk. En dat middagdutje zou ik weer terug doen als dat nog lukt. Even tijd voor je baby alleen en nu om even mee te slapen is zo fijn 
 
Terug
Bovenaan